Az erről szóló közleményben az Európai Bizottság azt írta: folytatják a tárgyalásokat Kínával egy alternatív, a WTO szabályozásaival teljes mértékben összhangban lévő megoldás kidolgozására.
Az Európai Bizottság júliusban jelentette be, hogy ideiglenes kiegészítő vámot vet ki a Kínából érkező elektromos járművekre (EV), mert vizsgálataik szerint a kínai EV-k tisztességtelen kínai kormányzati támogatásban részesülnek, mely gazdasági kárral fenyegeti az uniós gyártókat.
A javaslat ellen öt tagállam, köztük Németország és Magyarország szavazott, 12 ország pedig – beleértve Spanyolországot és Svédországot – tartózkodott.
Az elmúlt hónapok tárgyalásainak egyébként volt minimális eredménye. Ennek köszönhető, hogy az eredetileg javasolt vámtételek csökkentek. Így most a következő számok irányadók (zárójelben az eredeti javaslat):
- Tesla: 7,8% (9%)
- BYD: 17% (17%)
- Geely: 18,8% (19,3%)
- SAIC: 35,3% (36,6%)
- A vizsgálat során együttműködő cégek: 20,7% (21,3%)
- A vizsgálat során nem együttműködő cégek: 35,3% (36,6%)
Ezek a tételek hozzájönnek a már meglévő 10 százalékos vámhoz, így akár 45 százalékkal is sújthatnak egyes gyártókat.