A flottakezelők többsége (63%) számára az elmúlt év legnagyobb kihívását az új autók magasabb havi díja jelentette – derült ki az Ayvens flottakezelő és mobilitási szolgáltató körképéből. Az elmúlt egy évben visszaszorult a piac, jelenleg minden szereplő a költségek optimalizálására, az állománya észszerű átszervezésére törekszik.
Az operatív lízing térnyerése azonban változatlan, sőt: a flottakezelés kiszervezése gyakorlatilag megatrend, hiszen a vállalatok ezzel mentesülhetnek az üzemeltetés, szervizelés és a maradványértékek pénzügyi kockázatától, fix havi díjak mellett használhatják az autóikat.
Arra a kérdésre, hogy a jelenlegi piaci helyzetet látva milyen flottapiaci megoldást terveznek bevezetni a következő 1-3 évben, a flottakezelők és cégvezetők több mint fele a részben elektromos flottára való átállást jelölte meg válaszként. 16 százalékuk autómegosztó szolgáltatásokat vezetne be, 8 százalékuk a mikromobilitási eszközök alkalmazását fontolgatja, a válaszadók 40 százaléka viszont ezek mindegyikében gondolkodna, egy átfogó mobilitási csomag kialakításával.
Az Ayvens saját ügyfélkörében az elektromos autók iránti kereslet növekedését tapasztalja, ami nagyban köszönhető annak, hogy a hazai képviseletek anyavállalatai is ezek mellett tették le a voksukat. De nem csak az elektromos autókban látják a fenntarthatóságot, sok múlik azon, hogy milyen a cégautó-politika és hogyan használják az autókat.
A flottakezelők és cégvezetők közel háromnegyede (72%) szerint a cégénél inkább a státusz, pozíció határozza meg az autó kategóriáját, és kevesebb mint egyötödük (19%) látja úgy, hogy elsősorban a személyes használati igényekhez igazodik az autó kategóriája. Elenyésző azoknak a céges válaszadóknak a száma, akik szerint cégüknél az autók méretét, felszereltségét kizárólag az üzleti igények szabják meg (8%). Ennek ellenére a flottakezelők és cégvezetők, valamint a sofőrök többsége is méltányosnak és észszerűnek tartja az autók kiosztásának jelenlegi rendszerét.
A cégvezetők és flottakezelők többsége (58%) inkább, vagy teljesen egyetért azzal, hogy az autó egyfajta státusszimbólum, és ők is megnézik, milyen autóval érkezik a partnerük. A sofőrök ezzel még inkább egyetértenek: ebben a csoportban a válaszadók közel 70 százaléka inkább, vagy teljesen egyetért ezzel a kijelentéssel. A válaszok alapján az látszik, hogy mind a flottakezelők és cégvezetők, mind pedig a sofőrök jelentős része (47-48%) inkább úgy érzik, hogy jobban elismerik őket az üzleti partnereik, ha magasabb kategóriájú autóval járnak.