Az USA elnöki kampánya kellemetlen helyzetbe hozta a Waymo önvezető mobilitási szolgáltatót: korábbi partnerére, a kínai Zeekr márkára (Geely-csoport) ugyanúgy 100 százalékos védővámot vetett ki Washington, mint minden kínai importautóra.
Hogy gyors megoldást találjanak a problémára, a Waymo párbeszédet kezdeményezett a Hyundaial, akik nyakig benne vannak a teljesen önvezető autó fejlesztésében. A potenciális együttműködés ötlete a jelek szerint mindkét félnek elnyerte a tetszését, mert a mai napon bejelentették, hogy több évre szóló stratégiai megállapodást kötnek
Ennek értelmében a Waymo hatodik generációs önvezető technológiáját építik be Hyundai Ioniq 5 elektromos szabadidőjárművekbe. Ez utóbbiakat az Egyesült Államokban, a Hyundai most épülő Hyundai Motor Group Metaplant America (HMGMA) villanyautó-gyárában fogják készíteni, és utólag építik beléjük a Waymo technológiákat. Az önvezetéshez szükséges módosításokat – motoros ajtónyitás, redundáns vezérlő rendszerek – már a gyárban végrehajtják az autókon.
A járművek tesztjei 2025 végén veszik kezdetüket, az ügyfelek „az elkövetkező évek során” ülhetnek majd be az autókba. A tervek szerint jelentős mennyiségben készülnek majd Ioniq 5 robotautók, de pontos darabszámokat nem közöltek a felek.