A Renault ráérzett az elektromos retromobilitásra. A régen-minden-jobb-volt mentalitásra rájátszó, a modern villanyautók futurisztikus formavilágától idegenkedő, potenciális vevők kedvét kereső irányvonal az immár kézzel fogható Renault R5 után szeptemberben egy furgon-koncepcióval bővült, október derekán pedig az R4 szériaváltozata mellett bemutatkozik a Renault Twingo E-Tech Electric előtanulmánya.
A koncepció elvileg már tavaly november óta ismert, ám a Renault most először viszi ki a közönség elé az e-Twingót, amelyet a legelső, 1992-es széria képmására alkotott meg. Nem csoda: a későbbi generációk távolról sem voltak olyan közkedveltek, mint a legelső, mém-teremtő sorozat.
Egy alapvető eltérés mégis van: a Twingo E-Tech ötajtós lesz, pont, mint a jelenlegi széria. Az eredetivel azonos sziluett és számos formai geg (lámpatestek, kilincsek, légbeömlők az első gépházfedélen) mellett ez persze elhanyagolható stílushiba, a plusz két ajtó azonban arra enged következtetni, hogy az új generációs modell hosszabb lesz, mint az egykori előd.
Az ős-Twingo opciós vászontetejéről is lemondhatunk, helyette panoráma üvegtetőt kap az újonc. Ennek ovális formája a hátsó szélvédő vaskos, fekete keretén és a lökhárítók betétein köszön vissza.
A műszaki adatok természetesen még nem ismertek, ám a tervezett 20 ezer eurós (8 millió Ft) alapár fényében nem számítanánk eget rengető teljesítményre, több száz kilométeres hatótávolságra.