A Cadillac Escalade V rendkívüli szerzet: egy 5,4 méteres, három üléssoros behemót, amely 692 lóerős, kompresszoros V8-as motorjával mindenkit letaglóz. Mindenkit, kivéve John Hennessey-t, aki legfeljebb ígéretes kiindulási alapot látott a félelmetesen erős családi SUV-ban.
Fogta tehát a 6.2 V8-as motort, módosította a kompresszorát, lecserélte a vezérműtengelyeket, a fojtószelepeket, a hengerfejeket, a szelepeket, a szeleprugókat, a szelephimbákat, a szívórendszert, a töltőlevegőhűtőt, a karterszellőzést, a katalizátorokat és még jó néhány komponenst, beleértve a folyadékokat.
Ezután újraírta a motorvezérlést, és amikor fékpadra emelte a monstrumot, talán egy kicsit maga is meglepődött: a motorteljesítmény csaknem másfélszeresére nőtt, a nyomatéki csúcs 35 százalékkal emelkedett.
A Hennessey H1000 Escalade-V nevéhez méltó módon több mint ezer (egészen pontosan 1019) lóerőt ad le, hozzá 1196 Nm a maximális forgatónyomaték. Ez az irdatlan erő 3,6 másodperc alatt rántja 0-ról 96 km/órára a 2760 kg menetkész tömegű vízilovat.
A kezdeti gyorsulás mellbevágó: demonstrációként egy Lamborghini Huracán Evóval rendeztek gyorsulási versenyt a Hennessey tesztpályáján; az eredményt az alábbi videóban te is megtekintheted.
A Hennessey H1000 Escalade-V gyártása elvileg idén indul, de a teljes 2024-es kapacitást előre lekötötték az ügyfelek. 2025-re azonban még vesznek fel megrendelést. Az alapot a 2023-as és 2024-es modellévi Escalade V modellek adják, legfeljebb 100 darab, sorszámozott példány készül a brutális nagyterepjáróból.