A Ferrari saját magának építette, és a gyári múzeumban fogja kiállítani azt a különleges kivitelű Roma Spidert, amely a vállalat fenntarthatósági törekvéseit szemlélteti.
Első látásra az autó nem több egy szokatlan, de izgalmas színű, elegáns belső részletekkel megspékelt Románál. A lényeg a felszín alatt van – szó szerint, hiszen a felhasznált anyagok összetétele teszi különlegessé az autót.
A motor bizonyos alkatrészeinek építésénél például a Ferrari saját gyártási folyamatainak alumínium-hulladékát használták fel.
Aztán ott van a természetes cserzésű bőr, illetve ellenőrizhető eredetű faanyag felhasználásával készített tető, illetve hátsó padlóburkolat, míg a középkonzolt olyan homokból készítették, amit eredetileg a maranellói öntödében, sablonok gyártásához használtak. Alighanem ugyanez a homok ihlette a karosszériaszínt.
Különleges ötlet, hogy a karosszériát nem logókkal vagy festékkel, hanem lézergravírozással díszítették, ami egyáltalán nem akadályozza az anyag újrahasznosíthatóságát. A motorházfedélen iránytű, valamint Maranello földrajzi koordinátái láthatók.
És akkor a végén a címben említett használt gumi. Az ülések középrészét kézzel varrott szövetbetét díszíti; az ehhez használt cérnát pedig gumiabroncsok újrafeldolgozásából nyerték ki. Hát így.
A Ferrari Roma Spider 3,9 literes, V8-as turbómotorja 620 lóerőt ad le 5750 és 7500/perc között, legnagyobb forgatónyomatéka 760 Nm 3000-től egészen 5750/percig. Az 1556 kg száraz tömeg roadster 3,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége meghaladja a 320 km/órát.