Tudtad, hogy bár a Ghost a Rolls-Royce belépőmodellje, a vételárnak itt is átlagosan a 10 százalékát egyedi módosításokra, különleges részletek megvalósítására fordítják? Ezt a különlegesítési igényt nevesítették is az ügyfelek, amikor esetleges hiányérzetükről érdeklődött a gyár.
Így a most bemutatott modellfrissítés egyik fő pillére, hogy minden eddiginél szélesebb körű Bespoke lehetőségek elérhetők az autóhoz, beleértve a digitális tartalmakat is.
Ez utóbbi egyelőre nem különösebben fantáziadús: az ügyfél tetszőlegesen megválaszthatja a műszeregység színét, de valahol ezt is el kell kezdeni.
A külső dizájn még tovább tisztult. Módosultak a fényszórók és az animált nappali fény, hátul a Spectre mintájára rajzolták át a zárófényt.
A karosszériaszínek palettája is bővült egy árnyalattal, ami vicces ahhoz képest, hogy mintegy 44 ezer különböző szín áll rendelkezésre, plusz további végtelen, ha a Bespoke szolgáltatást vesszük igénybe. Ez az új szín azonban különleges: a Mustique Blue árnyalat a Karibi-tenger hullámai felett lemenő nap vízen táncoló fényét hivatott visszaadni.
Ihletet pedig abból az 1929-es Rolls-Royce Phantom II Continental prototípusból merített, amelyet kifejezetten Henry Royce személyes használatára építettek, és amely az egyik első autó volt a világon, amely gyöngyházhatású fényezést kapott – ehhez akkor őrölt halpikkelyeket kevertek a festékbe.
Feljavították a hátsó üléssori szórakoztató rendszert. Két különböző forrásból streamingelhetnek tartalmat – ülésenként eltérőt, természetesen –; az első ülések támlájából lehajtható képernyő egyben az ülésfunkciók (fűtés, hűtés, masszázs) vezérlésére is szolgálnak.
Erősebb és gyorsabb a fedélzeti wifi, rejtett USB-C portok találhatók a középkonzolban, és mostantól bármilyen Bluetooth fejhallgató társítható a médialejátszóhoz.
Ha már a zene szóba került, a sztenderd 18 hangszórós audiorendszert továbbfejlesztett, 1300 helyett 1400W-os erősítővel szerelték fel. Maradtak az extrák, az alumínium vázszerkezet üregeit rezonátorként használó mélyhangszórók, a tetőpanelbe illeszthető, membránmentes hangszórók, valamint a mindenkori optimális hangzást biztosító, két belső mikrofonnal dolgozó automatikus equalizer.
Újdonság az utas előtt, a műszerfalon kialakított óradoboz, amiben a szárnyas Emily szobrocska mása kerül, alulról megvilágítva. A teljes megvilágított műszerfalpanel nem újdonság, az viszont a rajta megjelenő, animált csillagmotívum – vagy bármi, amit az ügyfelek szeretnének, és a Bespoke csapat technikailag képes megvalósítani a számukra.
Egy új dekoranyag is megjelenik a Ghost Series II utasterében: a Grey Stained Ash kézzel színezett természetes fa, amelybe mikroszkopikus fémrészecskéket ágyaznak bele – az ehhez szükséges technológián négy éven át dolgozott az azzal megbízott csapat.
Ehhez képest a Cullinan SUV-ból már ismerős Duality Twill kárpitozás speciális mintázata egy év alatt eljutott a tervezőasztaltól a megvalósításig – az is igaz ugyanakkor, hogy egy autó kárpitozásához 17,7 kilométernyi hímzőfonalra és 2,2 millió öltésre van szükség. A motívum 51 színben rendelhető, az alapszövet háromféle árnyalat közül választható. Szintén csak a Ghost portfoliójában újdonság az a bőrmegunkálási eljárás, amellyel mintákat lyuggatnak a felületbe.
A futómű és a hajtáslánc nem változott: maradt a 6,75 literes V12-es, a műholdas adatokkal vezérelt váltómű, az összkerékhajtás, az összkerékkormányzás, valamint a kamerainformációk alapján előre alkalmazkodó, adaptív lengéscsillapítókkal kombinált légrugózás.
A nyújtott tengelytávú verzió is megörökölte az eredeti modell két legfontosabb luxuscikkét: a két hőfokra beállítható pezsgőhűtőt, valamint az állítható dőlésszögű luxusülést.