Hagyományosan a luxusmárkák kiváltsága néhány darabos szériában gyártani valami teljesen egyedit. Amint azonban a gazdaság egyéb területeihez hasonlóan az autópiacon is egyre szélesebbre nyílik a jóléti olló, a prémiummárkák is elkezdenek belekóstolni ebbe a nagyon költséges, nagyon jövedelmező szegmensbe.
A BMW először tavaly mutatott be egy hiperlimitált szériát, idén nyáron a Mercedes-AMG is elkészítette a maga milliárdosoknak szánt különlegességét, most pedig itt egy újabb BMW: a Skytop.
Nem egészen új persze a modell, hiszen tavasszal formatanulmányként már bemutatták, akkor azonban nem döntöttek még a gyártásáról. Mostanra rászánta magát a vállalat: ötvendarabos szériában megépítik a különleges targa tetős roadstert.
Az autó minden részletében pontosan ugyanazt nyújtja, mint amit tavasszal megismertünk, az alumíniumkonzolra erősített, kivételesen keskeny fényszóróktól kezdve a külső kilincseket helyettesítő szárnyakon át a bőrrel burkolt bukókeretig és tetőpanelekig.
Egy fontos új részletet azonban csak most árult el a BMW: azt eddig is tudtuk, hogy V8-as motort kap a Skytop, azt viszont nem, hogy a 4,4 literes erőforrást 625 lóerőre hangolták.
A váltó nyolcfokozatú dupla kuplungos, mindkét tengely hajtott, így a Skytop 3,3 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára.
Egyvalamivel adós még a BMW: a Skytop vételárával. Ebben a kategóriában azonban továbbra is értelmetlen és felesleges dolog pénzről beszélni.