Az EU a napokban megszavazta a Kínából importált, tisztán elektromos autókra kivetett védővámot, és logikus a feltételezés, hogy ez automatikusan a vételárak hasonló arányú megugrását fogja előidézni.

Az autógyártók többsége késlekedés nélkül reagált a döntésre, ám többségük igyekszik elkerülni az áremelést, írja a Reuters.

Az MG Motor franciaországi és olaszországi képviselete azt közölte, hogy idén bizonyosan nem emelkednek az árak. A BYD képviselői szintén hasonlóan nyilatkoztak, ám egyelőre csak a 2024-es évre tudtak biztosat mondani.

Az extra vám nem csak a kínai gyökerű autógyártókat sújtja, hanem azokat is, akik európai bázissal Kínában gyártatnak bizonyos típusokat. Ilyen a Seat Tavascan, amelyet szintén érintenek a változások. A VW-csoport tagjaként működő Seat közleménye szerint „mindent megtesz annak érdekében”, hogy a decemberig átadásra előjegyzett autóknál ne kelljen árat emelniük.

Vannak azonban olyan gyártók is, akik a kiszámíthatóság érdekében inkább vállalják az európai gyártást – a Volvo például 2025 első félévétől a belgiumi Gentben fogja gyártani az EX30 elektromos városi crossovert, emlékeztet az Automotive News Europe.

Nyitókép: Európába szánt kínai villanyautók behajózásra várnak Lianyungang kikötőjében (forrás: CFOTO/Future Publishing via Getty Images)