Már közel húsz éve nem gyártják, de legendája máig él: a Porsche Carrera GT gyűjtői körökben igen keresett, példányai jellemzően fél-másfél millió dollár közötti áron cserélnek gazdát a rangos árveréseken. Pedig inkább hírhedt, mint híres autóról van szó, amely hajlamos megharapni a kezet, amely vezeti. A modell renoméjának nem tett jót, hogy tíz éve egy Carrera GT utasülésén lelte halálát Paul Walker színész.

Utólag szelídítik a démoni sportautót 1

Hogy rehabilitálja közúti versenyautóját, a Porsche most összefogott a Michelinnel, és vadonatúj abroncsot fejlesztettek a Carrera GT-hez. Húsz év ugyanis sok idő, és mostanra oly sok mindenhez hasonlóan a gumikeverékek, abroncsszerkezetek is rengeteget fejlődtek.

Az új Pilot Sport Cup 2 abroncs – amely egyébként már a második utólagos sorozat, amelyet a Michelin a Carrera GT-hez kínál; az első 2013-ban jött ki – tényleg speciális: a futófelület belső és külső felén eltérő összetételű gumikeveréket alkalmaznak; az egyik nedves, a másik száraz aszfalton teljesít optimálisan.

Utólag szelídítik a démoni sportautót 15

Jörg Bergmeister, a Porsche fejlesztési tesztpilótája természetesen el volt ájulva az új abroncstól, amely sokkal pontosabban jelzi, hogy eljutott a tapadási határra. Ez különösen fontos egy olyan sportkocsinál, amelynek a motorját eredetileg Le Mans-i versenyautóhoz fejlesztették, és amely 612 lóerővel és 590 Nm-rel cibálja a mindössze 1380 kilós autót. A Carrera GT végsebessége 330 km/óra, álló helyzetből 3,9 másodperc alatt gyorsult 100 km/órára – azért írunk múlt időt, mert nem elképzelhetetlen, hogy az új abronccsal javítható valamelyest ez az idő. Persze, ha így volna, nyilván ez lenne a fejlesztési program legfontosabb híre.

Utólag szelídítik a démoni sportautót 16

Az mindenesetre biztos, hogy a fékút jelentősen csökkent: 100 km/óráról 2,5 méterrel, 200-ról 12 méterrel korábban áll meg a Carrera GT.