Nem kapkodta el a Lynk & Co, hogy betörjön az európai piacra elektromos termékkínálatával, így a vadonatúj 02 lett a Volvo-tulajdonos Geely égisze alá tartozó kínai gyártó első villanyautója, ami már az öreg kontinensen is kapható.
A vadonatúj 02-re a márka stratégiai terjeszkedésének és fejlődésének következő fejezeteként tekintenek a Lynk & Co háza táján. A svédországi Göteborgban található globális dizájnstúdióban született meg, ráadásul a tervezésében nemcsak a márka tervezői és mérnöki csapata működött közre, hanem a plug-in hibrid hajtású SUV, a 01 ügyfelei is, vagyis több mint 6000-en szólhattak bele abba, milyen legyen a villanycrossover karaktere.
A képre kattintva galéria nyílik:
Feltűnőre sikerült az ötajtós családi modell, kezdve az aerodinamikailag optimalizált orrával, amit az osztott fényszóró-kialakítás és az aktív hűtőrács testesít meg. Megjelenését panoráma-üvegtetővel, kéttónusú fényezéssel és 19, illetve 20 hüvelykes kerekekkel dobták fel, de sokak figyelmét a süllyesztett ajtókilincsek és a hátsó spoilerbe beépített hátsó lámpák is megragadhatják.
Barátságos, megvéd, de szelfizik is
A funkcióit tekintve is tudott még újdonságot mutatni, ezek egyike a „Hey Honk” névre hallgat, amely lehetővé teszi, hogy a Lynk & Co 02 barátságos interakcióba lépjen a gyalogosokkal és a közlekedés más résztvevőivel. A márka állítása szerint a tesztek azt mutatják, hogy a gyalogosok nagyra értékelik a megoldást, szemben az általánossá vált dudaszóval.
A 4460 mm hosszú, 1845 mm széles, 1573 mm magas és 2755 mm-es tengelytávú karosszéria a Geely platformját és egy 66 kWh-s NMC lítiumion-akkumulátort rejt. Ez utóbbi a hátul elhelyezett, 272 lóerős elektromos motor energiaellátásáról gondoskodik, melynek teljesítményéhez 343 Nm-es nyomaték párosul. 0-ról 100-ra 5,5 másodperc alatt gyorsul, de akár 180 km/órás sebességre is képes a Lynk & Co 02.
Persze nemcsak ebben mérhető a gyorsasága, hanem a 150 kW-os egyenáramú (DC) gyorstöltőjében is, ami alig 30 perc leforgása alatt 10-ről 80 százalékosra táplálja az akkumulátort. Egy teljes feltöltéssel akár 445 kilométert is megtesz.
Az utastérben a minimalista felfogás vegyül a modern szemlélettel, így az újrahasznosított és áttetsző anyagok, valamint a pöttyös díszítés kavalkádjából kitűnik a kétszintes műszerfal és a repülőgépek által ihletett, ovális formájú kormány. A digitális műszercsoport egy 10,2 hüvelykes kijelzőn, míg az infotainment egy 15,4 hüvelykesen kapott helyet. Nincs hiány extrákból sem, és itt nem csupán a fűthető kormánykerékről és a fűthető első ülésekről van szó, hanem például a Journey Camera-funkcióról is. Ez utóbbi révén közvetlenül a visszapillantó tükörrel lehet szelfit vagy csoportképet készíteni, így megörökítve egy-egy utazás emlékezetes pillanatait.
Legalább ekkora hangsúlyt fektettek a biztonságra is, amire nem kevesebb mint 21 funkció a bizonyíték. Ezek közé tartozik az automatikus vészfékezés, a frontális ütközésre figyelmeztető rendszer, az első és hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer, az intelligens sebességtartó automatika, az automatikus sávváltásasszisztens, a holttérfelismerő, valamint a jelzőtábla-felismerő.
15 millió alatt startol
Magától értetődő módon Kínában is forgalmazni fogják a második generációs 02-t, ám ezúttal Z20 néven, ugyanakkor a rend kedvéért jegyezzük meg, hogy az ázsiai országban már 2018 óta gyártják a típust.
Az európai ügyfeleknek október 11-én, azaz múlt hét pénteken vált elérhetővé: Olaszországban 35 495 euróról, átszámítva 14,3 millió forintról, míg más országokban, köztük Franciaországban, Hollandiában, valamint Németországban 35 995 euróról, vagyis 14,5 millió forintról indul az ára – derült ki a Lynk & Co sajtóközleményéből.