A 2024-es Párizsi Autószalonra az első európai üzemét Szegeden építő kínai autógyár, a BYD is tartogatott újdonságot. A tisztán elektromos hajtású, középkategóriás SUV – mely a márka nyolcadik modellje, ami megérkezett az öreg kontinensre – a Sealion 7 nevet kapta – a „sealion” magyarul oroszlánfókát jelent.
A képre kattintva galéria nyílik:
Két villanymotor – egy elöl, egy pedig hátul – hajtja a Sealion 7 összkerékhajtású csúcsváltozatát, ami álló helyzetből 4,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, míg a végsebessége eléri a – villanyautók között magasnak számító – 215 km/órát. A saját fejlesztésű, lítium-vasfoszfát katódanyagú, a lítiumionos telepeknél biztonságosabbnak és tartósabbnak mondott Blade akkumulátor 230 kW-os maximális teljesítménnyel tölthető egyenáramról (DC).
A sencseni formatervezési központban az európai vásárlók igényeire szabott BYD – hasonlóan a Dolphinhoz és a Sealhez – az Óceán sorozat formavilágát követi. Orrán felbukkan a jellegzetes X motívum, valamint a kettős U formájú, „lebegő” LED-es fényszórók. 4830 mm hosszú a karosszériája – vagyis 10 mm-rel hosszabb, mint a Seal –, ennél is nagyobb, 160 mm-es a különbség, ami a magasságot illeti. A tengelytávja 2930 mm.
Az e-Platform 3.0 modern műszakiságú padlólemez, amelyhez az akkumulátor közvetlenül kapcsolódik, teljesen sík kialakításával az öt fő számára tervezett utastér tágasságához ugyancsak hozzájárul. Amellett, hogy a műszerfalon is megjelennek a tengeri formajegyek, még az ajtókilincsek is szárny-uszony vonalúak.
Kétféle belső kialakítással és négyféle külső színnel már októberben elkezdik a legújabb BYD értékesítését, az első modelleket még az idei év utolsó negyedében kiszállítják. Az egyik legkiélezettebb európai kategóriába betörő Sealion 7 felszereltségeit, árait és műszaki adatait később hozzák nyilvánosságra.