Óriási csinnadratta övezte, amikor 2017-ben, több évtized után feltámasztották az Alpine-t. A legendás francia sportmárka az A110-zel tért vissza a köztudatba, mely az elmúlt évek során számos változattal, köztük a múltbéli ralis sikerek előtt tisztelgő limitált kiadással, de még egy radikális csúcsverzióval is bővült.

Anyacégként a Renault egyértelmű irányt jelölt ki az Alpine számára, ám mielőtt bekövetkezne az elkerülhetetlennek tűnő elektromos átállás, az idei Párizsi Autószalonon egy minden korábbinál izmosabb A110-zel lepte meg a márka rajongóit.

A képre kattintva galéria nyílik:

Brutálisabb a bitang sportautó, mint valaha 1

Stílszerűen 110 darabbal érkezik az Alpine A110 R Ultime, melynek megjelenése a típuson belül egyet jelent a trónfosztással. A középfarmotoros, hátsókerék-hajtású sportkupé a 2,0 literes, soros négyhengeres, turbófeltöltővel is ellátott motorból kapott egy erősebbet, mely 350 lóerőt, illetve 420 Nm-t ad le, mint az kiderült az Alpine sajtóközleményéből. Ezzel teljesítményben 50 lóerőt, míg nyomatékban 80 Nm-t ver az A110 R-re. 

A hajtásláncon kívül módosított turbóval, új, növelt nyomatékkapacitású DW6 sebességváltóval, az Akrapovič titán kipufogórendszerével, az Öhlins állítható lengéscsillapítóival, valamint az AP Racing fékrendszerével vértezték fel az új modellt, amely ezen leírás alapját igencsak ütőképes lesz versenypályán is. Az automatizált indítási funkció révén a gyorsulása is javult, így álló helyzetből már 3,8 másodperc alatt eléri a 100 km/órás sebességet.

Brutálisabb a bitang sportautó, mint valaha 37

Fotó: Alpine

Az aerodinamikai módosítások további 160 kilogrammnyi leszorítóerővel járultak hozzá az A110 R Ultime dinamikusabb és élvezetesebb vezethetőségéhez. Jobb úttartásáról, tapadásáról a Michelin PS2 Cup gumijai gondoskodnak, amiket elöl 18, hátul pedig 19 colos kovácsolt könnyűfém felnikre húztak.

A vásárlók az Atelier és az Atelier Sur-Mesure specifikációk keretében minden eddiginél jobban személyre szabhatják a sportkocsijukat, például sokkal több szín közül válogathatnak.

Brutálisabb a bitang sportautó, mint valaha 38

Fotó: Alpine

Mindennek azonban ára van: a valaha volt legdrágább Alpine belépő szintű változatáért 265 ezer eurót, átszámítva 106 millió forintot kérnek el, de a legmagasabb felszereltségű, még limitáltabb, mindössze 15 darabban készülő A110 R Ultime La Bleue-nél még vastagabban fogott a toll, így 330 ezer euróért, azaz 132 millió forintért vihető el.