Méreteiben a Dacia Spring nem sokat változott, csupán a hossza különbözik a frissítés előtti változatétól, 34 mm-rel rövidítettek rajta az új lökhárítók.
Minden más változatlan, 1622 mm széles, 1516 mm magas és 2423 mm a tengelytávolsága, vagyis még mindig egy kisautó. Találtak viszont még néhány litert a csomagtartóban, már 308 literes, ami egészen jó, tekintve a külső méreteit.
Mivel a Spring alapvetően benzines autónak készült, padlólemezében villanymotornak és a többi kiegészítő egységnek csak elöl van hely, az akkumulátor pedig az eredetileg benzintanknak tervezett helyre kerül. Villanymotorja alapból 45 lóerős, de van egy 65 lóerős változat is.
Akkumulátora 26,8 kilowattórás lítium-ion, amit váltóáramról (AC) 7, egyenáramról (DC) 30 kilowattos teljesítménnyel lehet tölteni. Így előbbivel 4 óra a teljes töltés, utóbbival 45 perc alatt tölthető fel 80%-ra. Nagy újdonság a V2L funkció, vagyis a saját töltő csatlakozóján keresztül táplálhatóak elektromos eszközök, például akár kávégép is üzemeltethető a Springről.
Mennyibe kerül az új Dacia Spring?
A 2024-es, elektromos Dacia Spring alapára 8,49 millió forint, a csúcsváltozat 8,89 millió. A céges vásárlók a Springre is igénybe vehetik a támogatást, amely 2,8 millió forintot jelent, így ők 5,69 millió forinttért már el is vihetik.
Ezért az összegért egy teljes értékű elektromos autót kapunk. Miért mondjuk ezt? Mert tudjuk, hogy van a hazai piacon olyan kínai elektromos kisautó (például a Relive és a Cenntro modellek) amelyek olcsóbbak ugyan, de még a 100 km/órás tempóra sem képesek.
Részletes Dacia Spring tesztünket alábbi cikkünkben olvashatod: