A 2025-ben érkező, vélhetően C5 Aircross néven forgalomba kerülő alsó-középkategóriás Citroën-SUV előtanulmányáról már azelőtt tudtunk mindent, hogy megismertük volna. A formatervet a nyáron bemutatott C3 Aircross előlegezte meg, a műszaki tartalom pedig megegyezik a Stellantis-csoport STLA Medium platformjára épülő összes, hasonló típuséval, a Peugeot 3008 / 5008 párostól kezdve az Opel Grandlandon át a hamarosan érkező Jeep Compassig.

Sztenderd megoldások egyedi csomagolásban 1

A Citroën C5 Aircross Concept egész alakos fényképeiért kattints a fenti fotóra!

Persze a Citroën nem volna Citroën, ha nem tett volna hozzá valami különlegeset a csomaghoz. A lemezek síkjából szárnyként kiemelkedő hátsó lámpabúrák, a geometrikus mintázatú keréktárcsák, az orron és a D oszlopon egyaránt fellelhető, áramlástani szereppel bíró bordák olyan részletek, amelyeknek egy részével bizonyosan találkozunk majd a sorozatgyártású modellen is. A lámpatestekkel biztosan, hiszen nevet is adott neki a cég: Citroën Light Wing, azaz Citroën fényszárny az elnevezése.

Sztenderd megoldások egyedi csomagolásban 21

A 465 centiméteres karosszéria 15 centivel hosszabb a jelenlegi C5 Aircrossnál; a magasság 166 cm, és a nyomtávot is kiszélesítették, így erőteljesebb képet mutat kifutó elődjénél az új modell.

A márka jelenleg is zajló esztétikai átalakulásának egyik sarkalatos pontja a modern fénykarakter, amely két párhuzamos LED-sávból, valamint egy, azok sarkánál elhelyezett lámpatestből áll. A C3 Aircrosshoz képest is erőteljes, geometrikus megvalósítás még határozottabbá teszi annak a karosszériának a megjelenését, amelyen jóformán csak az ovális márkaembléma oldja a szögletességet.

Sztenderd megoldások egyedi csomagolásban 22

A finom részletek ugyanakkor csökkentik a modell légellenállását; a gyári számítások szerint az elektromos modellnél 30 kilométerrel növeli a hatótávolságot a dizájn a jelenlegi C5 Aircrosshoz képest.

Ezzel már el is árultuk, hogy az STLA Medium padlólemezre épülő modell elérhető lesz tisztán elektromos kivitelben, de mellette hibrid, valamint natúr belső égésű hajtáslánc is rendelkezésre áll majd. A részletekkel egyelőre nem foglalkozik a Citroën, de az már ebből látszik, hogy nem egyszerű klónja lesz a Peugeot-nak, Opelnek, hiszen a motorpaletta a jelek szerint eltér majd, vagy legalábbis más ütemben kerül bevezetésre, mint azoknál.

Sztenderd megoldások egyedi csomagolásban 23