A tavalyi év elején fogadta el az Európai Unió azt a törvényjavaslatot, aminek értelmében 2035-től csak helyi szén-dioxid kibocsájtástól mentes autók forhalmazását. Ezzel nagyjaból betiltják a mostani technológiával szerelt, új, belső égésű benzin-, illetve dízelmotorral szerelt autók forgalomba helyezését. Ennek értelmében a gyártóknak át kell állniuk az elektromos hajtású és a szintetikus üzemanyaggal működő járművek gyártására.
A folyamat elé azonban nemcsak a várakozásokon aluli kereslet gördít akadályt, de egyre több gyártó táncolna vissza a kialakult helyzetből.
Csatlakozott az ellenállást tanúsító márkákhoz a BMW is, melynek vezérigazgatója, Oliver Zipse a napokban megrendezett Párizsi Autószalonon nyíltan azt üzente az EU döntéshozóinak, hogy töröljék el a belső égésű erőforrásokat érintő szigorítást. A Reutersnek nyilatkozva annak adott hangot, hogy pesszimista az elektromos átállással kapcsolatban, már csak azért is, mert kiemelt akkumulátor-beszállítói pozíciójából fakadóan Kínával kellene szorosan együttműködnie a gyártóknak, miközben az ottani kormány és a nyugati államok kapcsolata nem éppen a legjobb.
„Egy átfogó károsanyagkibocsátás-csökkentési csomaggal kellene korrigálni azt a 2035-re kitűzött célt, hogy 100 százalékos legyen az elektromos autók aránya, lehetővé téve azt, hogy az európai gyártóknak akkumulátorok terén kevésbé kelljen Kínára támaszkodniuk” – javasolta Zipse. „Ahhoz, hogy ez fenntartható maradjon, elengedhetetlen, hogy a szakpolitikai kereteken belül legyen egy technológia-agnosztikus út.”
Zipse állásfoglalásától függetlenül a BMW korszakváltás előtt áll az egyre közelgő Neue Klasse-sorozat modelljeinek bemutatásával. A debreceni BMW-gyár első modelljét nemrégiben lencsevégre is kapták: