96 százalékot meghaladó visszanyerési rátát és nettó szénsemleges működést ígér az a több tízmillió eurós beruházással megvalósított újrahasznosító üzem, amely nemcsak az első ilyen létesítmény Európában, de az autóiparban is mérföldkőnek számít, mivel most először fordul elő, hogy egy autógyártó házon belül teszi teljessé az akkumulátorok újrahasznosításának folyamatát.

Olyat csinált a Mercedes, amit még senki a világon 1

Az üzem kettős eljárással nyeri vissza az akkumulátorokból a fémeket. Az első lépcső mechanikus – azaz elemeire bontják az akkukat –, a második pedig hidrokohászati. Ez egy olyan, speciális eljárás, amelyben vizes oldatok segítségével nyerik ki a fémeket sűrítményekből, ércekből, valamint újrahasznosított és visszamaradt anyagokból. Ez az eljárás alacsony hőmérsékleten (~80 °C) megy végbe, így eleve kevesebb energiát igényel, ráadásul az üzem 100%-ban zöldenergiával működik.

Olyat csinált a Mercedes, amit még senki a világon 11 

A kuppenheimi üzem több mint 50 ezer új akkumulátormodul gyártásához elegendő nyersanyagot képes biztosítani évente. Olyan értékes fémeket fognak tudni így visszanyerni, mint a lítium, a nikkel vagy a kobalt – ezek elsődleges kinyerése (bányászata) jellemzően jelentős környezeti terheléssel jár, így a Mercedes-Benz üzeme nemcsak a nyersanyaghiányt képes enyhíteni, de a villanyautó-gyártás ökolábnyomát is csökkenti.

Olyat csinált a Mercedes, amit még senki a világon 12