A Mini még 2021-ben mutatta be háromajtós alapmodelljének, illetve a kabriónak a John Cooper Works verzióját. Időközben a márka elindult a villamosítás útján, és jelenleg két modellszériát futtat párhuzamosan: a vadonatúj fejlesztésű, tisztán elektromos modelleket, a Mini Coopert és a Mini Countrymant, valamint az előző generáció mélyrehatóan frissített tagjait a jól ismert belső égésű motorokkal.
A most leleplezett John Cooper Works modellpáros ez utóbbiak családját erősíti, mint sportos ferdehátú, illetve kabrió.
A műszaki tartalom csak részben változott: a 2,0 literes, soros négyhengeres turbómotor legnagyobb teljesítménye továbbra is 231 km/óra, ám a maximális forgatónyomaték 380 Nm-re nőtt. A sebességváltó kormánykerékről kapcsolható, duplakuplungos automata; a korábban rendelhető kézi sebességváltó a jelek szerint kiesett a kínálatból, vagy legjobb esetben később kerül vissza abba.
A kupénál mért 6,1, illetve a kabrióhoz rendelt 6,4 másodperces gyorsulás álló helyzetből 100 km/órára nem tér el érdemben az automata váltóval korábban elérhető értékektől (6,1 illetve 6,5 mp). A végsebesség 250, illetve 245 km/óra.
A külső dizájn pont annyira változott, mint a facelift modellváltás során az összes többi Mini Cooper variánsé. Plusz légbevezető réseket nyitottak, a gépházfedélre piros vagy fekete versenysáv ragasztható, a LED-es fényszórók egyedi nappali világítással segítenek azonosítani a legerősebb kis Minit. Keréktárcsából 17 vagy 18 colos kérhető, a kipufogót a diffúzor közepén vezették ki.
A színválaszték kimerítő. Van tizenegy karosszériaszín, plusz egy Copper Grey (rézszürke?!), ami csak a kabrióhoz elérhető. A tetőlemez és a külső tükrök lehetnek feketék vagy pirosak. A vászontető alapértelmezésben fekete, de a brit lobogó szürkeárnyalatos átiratával díszített variáns is rendelhető.
Az utastérben a megszokott fekete-piros társítás vár, a 24 centiméteres átmérőjű központi kijelző viszont új fejlesztés, ahogy az alatt elhelyezett kapcsolósor is a generációváltás során került bele az autóba.Van hangvezérlés, van vezeték nélküli telefontöltő is, és van gokart üzemmód, amely nem a menetdinamikát, hanem az élményt javítja, a műszerben megjelenített teljesítményadatokkal (pillanatnyi nyomaték, teljesítmény és gyorsulási erő.)
A legfontosabb újdonság persze a GSR2 előírás miatt az autóba beépített, rengeteg vezetőtámogató funkció: tizenkét ultrahangos érzékelő és négy nagy látószögű kamera észleli a járművek környezetét, és készít belőle a manőverezést könnyebbé és biztonságosabbá tevő videojelet a kijelzőre. Van adaptív tempomat, aktív kormányzási és sávtartó asszisztens, és ha szeretnénk, akár parkolni is parkol helyettünk a Mini.
Ha videón is megnéznéd a régi-új Mini JCW-ket, kattints ide!