A Szentendrei utat és az Árpád hidat összekötő, két íves hídból álló szerkezet naponta több tízezer jármű áthaladását biztosítja. Kiemelt a szerepe Budapest és az agglomeráció közlekedésében, hiszen a főváros határán is átnyúló tranzitútvonalakat kapcsol össze.
A több mint negyven éve épült óbudai felüljárók műszaki állapota a legutóbbi beavatkozás óta eltelt hosszú idő alatt jelentősen romlott. A szerkezet a pillérek környezetében átázik, ez a betonacélok rozsdásodását és a betonfelületek tönkremenetelét okozza, így a felújítás már nem várhat tovább. A jelentős forgalmi változásokkal járó érdemi munkavégzés a kivitelezésre tartósan alkalmas időjárási viszonyok között, várhatóan 2025 első negyedévében kezdődhet – írta a BKK.
A teljes projektköltség bruttó hárommilliárd forint körül várható. A felújítás ideje alatt – a munkák jellegéből adódóan – az útpálya forgalmának ideiglenes korlátozására kell készülni, de a két felüljárón külön-külön dolgoznak, tehát az egyiket mindig fenntartják a kétirányú közúti forgalomnak. A várhatóan egy évig tartó munkák során rövidebb időszakokra változik az arra közlekedő 1-es villamos forgalmi rendje is.
A beruházás során
- kicserélik az útpálya burkolatát;
- helyrehozzák a vasbeton szerkezet hibáit;
- teljes szélességében felújítják a szigetelést, megszüntetve a pillérek felett az átázások okát;
- új vasbeton szegélyt építenek, amire új, biztonságosabb szalagkorlátot szerelnek;
- a hidak két végére új dilatációs szerkezetet és sarukat építenek be;
- javítják a vízelvezető rendszeren, a támfalak, a hídfők és a pillérek betonfelületein keletkezett hibákat, továbbá
- a régészeti leletek épségére is kiemelt figyelmet fordítanak.