A villanyautók elterjedése – részben a nagyfeszültségű elektromos hálózat, részben a teljesen sík padlólemez miatt – hatalmas kreatív szabadságot ad a tervezőknek, nem csak az autógyártók háza táján, de az elsődleges beszállítóknál is, ahol végre értelmet nyerhet egy sor olyan fejlesztés, ami korábban a fiókban ragadt, mint nem megvalósítható ötlet.
Erre mutatott példát a japán THK is, eredetileg még tavaly ősszel, a Tokiói Autószalonon, ám aztán egy évre rá (azaz most) Párizsba is elhozták az LSR-05 prototípust, amely tucatnyi fontos, de sablonos technológiai fejlesztés (indukciós töltés, agymotor, összkerék-kormányzás, elektromos fékek, stb.) mellett egy igazán érdekes ötlettel is előállt.
A Stealth Seat-Slide System alliteráló elnevezése pontosan leírja a találmány lényegét: az ülés hosszirányú tologatására szolgáló, rejtett mechanika.
Az ülések egy központi oszlopon állnak; ennek az oszlopnak a tetején kap helyet az a sínpár, amelyre az ülés illeszkedik. Így a hátul utazók bőséges lábtérnek és szokatlan tágas mozgástérnek örvendhetnek, és az ülés alá lehulló tárgyakat is egyszerűbb felvenni, mint a jelenlegi megoldás esetében.
Egy ilyen fejlesztés sorozatgyártásba vételének persze szigorú feltételei vannak: mivel végső soron egyetlen ponton támaszkodik az ülés, rajta az utassal, nagyságrendekkel szilárdabban kell azt rögzíteni a padlóhoz – ez műszakilag aligha jelent problémát, de hosszú és szigorú engedélyeztetési eljárás vár a fejlesztőre, ha talál vevőt az ötletre. A magunk részéről reméljük, hogy talál, bár nyilvánvaló, hogy általános megoldássá soha nem fog válni: sportautókhoz például, ahol a mélyen beépített ülés az ideális, biztosan nem lesz jó.