Vitz, Starlet, Urban Cruiser – ezek jelentős hagyománnyal bíró Toyota modellek, még ha Európában nincsenek is jelen, legalábbis most. Nem csak ez köti azonban őket össze, hanem az is, hogy ezek valójában Suzuki gyártmányok: a Celerio, a Baleno és a Grand Vitara átcímkézett változatai. Ugyanide illik a Suzuki Ertigából gyártott Toyota Rumion, ám ezekről már tényleg csak az elvakult Toyota és/vagy Suzuki-hívők hallottak.
A Suzuki és a Toyota (akkori) első számú emberei még 2016-ban ültek le a tárgyalóasztalhoz, hogy kitalálják, hogyan tudják kihasználni a közöttük fennálló szinergiákat. Azóta számos közös projekt született meg az általános megállapodás nyomán – pl. így lett először hibridje a Suzukinak, ugye.
2025-ben pedig újabb modellel bővül ez a kör: egy elektromos szabadidőjárművel, amelyet a Suzuki fog gyártani Indiában, és Toyota-emblémával is piacra kerül. Ez ugyanaz az eVX (képeinken) típus lesz, amelynek prototípusát tavaly Európában tesztelték, és melynek padlólemezét és hajtásláncát eleve közösen fejlesztette ki a Suzuki és a Toyota, bevonva a munkába a Daihatsut is.
Az érintettek által adott, korábbi tájékoztatás szerint az együttműködés nyomán kisméretű elektromos haszonjárművek is születnek majd.