Huszonhét éve fejleszt hidrogén-tüzelőanyagcellás technológiát a Hyundai, ám az elmúlt években inkább a technológia haszonjárműves felhasználására koncentráltak. A személyautókat viszont nem szabad hanyagolni, ezért 2025 első félévében érkezik egy új modell, ami minden bizonnyal a Nexo helyére, nem pedig mellé sorakozik fel.

A nevét még nem tudjuk – hacsak nem megmaradnak az Initiumnál, ami latinul annyit jelent, kezdet, első –, de a műszaki tartalom legfontosabb sarokszámait, illetve a várható stílusjegyeket igen.

Nem csak dizájnjában különleges ez a Hyundai 1

A villanymotor teljesítménye eléri a 150 kilowattot, azaz 204 lóerőt, ezzel a legerősebb sorozatgyártású hidrogén-tüzelőanyagcellás jármű lesz a világon (a Nexo 120, a Toyota Mirai 136 kilowattos).

A hidrogéntartály kapacitása nem ismert, elárulták viszont, hogy a hatótávolság várhatóan meghaladja a 650 kilométert, ami érdekes fejlesztési cél, hiszen jelenleg a Mirai pont ennyit (647 km), a Nexo pedig valamivel többet (666 km) tud. Elképzelhető persze, hogy mindezt kevesebb hidrogénből, jobb hatásfokú tüzelőanyag-cellát alkalmazva valósítja meg a Hyundai, ám erről nincsenek információink.

Jó hír viszont, hogy V2L technológiát is kap majd az autó, azaz 220 V-os áramforrásként használhatjuk.

Nem csak dizájnjában különleges ez a Hyundai 13

Elárulták azt is, hogy a szokatlan dizájn nem esetleges: egy vadonatúj formanyelvről van szó, amelyet kifejezetten a Hyundai H2-programja ihletett (de elképzelhető, hogy más, hagyományos típusai is átveszik később). A stílusirányzat elnevezése art of steel, azaz az acél művészete, amin a Hyundai eddigi dizájnfilozófiáinak (folyékony szobrászat, érzéki sportosság, parametrikus dinamika, és így tovább) ismeretében már a szemünk sem rebben.

Az utastérről csak annyit árultak el, hogy tágas és kényelmes, a hátsó ülések támlája nagy szögben dönthető, a hátsó oldalajtók pedig szélesre tárhatók, így könnyű lesz a beszállás.

Nem csak dizájnjában különleges ez a Hyundai 14

A 2×2 mátrixban elrendezett LED-ek valójában egy pluszjelet formáznak, ami pedig a Hyundai hidrogénes kompetenciaközpontjára, HTWO-ra utal

A masszív tetőcsomagtartó és a 21 colos aero keréktárcsák párosítása arra enged következtetni, hogy a Hyundai még nem döntötte el, inkább terepjáróként vagy sportos városi járműként pozicionálná az autót – a sajtóanyag szövegezése mindkettőt említi, így várhatóan a 2025 első félévében színre lépő szériaverzióból is készül majd sportos kivitelű N Line variáns és terephangulatú XRT verzió.

Egy dolgot a Hyundai sem tud azonban megadni ügyfeleinek: ez a normális használati értékű hidrogéntöltő-infrastruktúra. Helyette lesz útvonaltervező, amelyben ugyanúgy lekérdezhetők a H2-töltőpontok adatai és elérhetősége, mint manapság a tisztán elektromos járművek navigációs rendszereiben az akkutöltő pontoké.

Nem csak dizájnjában különleges ez a Hyundai 15