Ma délután mutatta be a Suzuki az E-Vitarát, amelyről itt jóval részletesebben olvashatsz annál, amit egy hír keretei engednek. Magyarországról a teljes sajtóból egyedül a Vezess volt, helyesebben van jelen itt, Milánóban, a Suzuki E-Vitara világpremierjén. Ez a Suzuki első világszerte forgalmazott elektromos autója, azért nem a legelső, mert Japánban belpiacos villanyautójuk már régebben is volt.

Esztergom helyett Gujarat

Magyar emberként az első, amit tisztázni érdemes, hogy a Suzuki nem Esztergomban, hanem Indiában gyártja az autót. De a 2030-ig Európában piacra dobni tervezett öt elektromos Suzuki közül biztosan lesz olyan, amely Magyarországon készül majd. Az E-Vitara gyártási jogát azért nyerte el az indiai üzem, mert az ottani költségszinttel a magyarországi és a Japánban működő gyárak nemigen tudnak versenyezni.

Ha Suzukid van, akkor erről tudnod kell 1

427,5 centis az E-Vitara, tehát pont 10 centivel nyúlik túl a benzines hibrid Vitarákon. A tengelytávjuk között 20 centi a különbség az E-Vitara javára. Ezekből a számokból is sejteni, hogy a villanyautókhoz kifejlesztett, vadonatúj Heartect-E padlólemez nagyon jó helykihasználást biztosít, a megnyújtott tengelytávból fakadóan tágas belső térrel.

Nem csalódtam belül. A meredek első tetőoszlop és a kiállított autóban lévő üveg tolótető miatt elöl passzentosabb a fejtér és a térérzet sem kiugróan szellős, hátul viszont az eleve elektromos hajtásra konstruált villanyautós padlólemez összes előnye érvényesül a térkínálatban.

Ha Suzukid van, akkor erről tudnod kell 19

Szuzuki Tosihiro, a cég elnök-vezérigazgatója mutatta be Milánóban az új E-Vitarát, egy műjégpályán

A Suzuki E-Vitarában óriási a lábtér és a padló is teljesen sík a második sorban, így a középen ülő is kényelmes lábtartással utazhat. De ez nem minden, az üléspad hosszirányban állítható, tehát szükség esetén módosíthatók az utas- és a csomagtér arányai.

Két akku, első- vagy összkerékhajtás

A Suzuki E-Vitara első- és összkerékhajtással érkezik majd Magyarországra. Az elsőkerék-hajtású verzió motorja a kisebb, 49 kilowattórás akkuval 144 lóerős. A nagyobb, 61 kWh-s akkucsomaggal 174 lóerős az első motor.

Ha Suzukid van, akkor erről tudnod kell 20

Kívül és belül is sokat fejlődött a Vitarához vagy az S-Crosshoz képest

Az összkerekesben két motor is van, a kettő együtt 185 lóerőt tud. Az első villamos gép itt is 174 lóerős, a hátsó pedig 65 lóerőt ad le, de a kettő nem adható szimplán össze, mert az összteljesítményt egy villanyautóban mindig az akkumulátorból kivasalható árammennyiség határozza meg, nem önmagában a motorok teljesítőképessége.

a videó a hirdetés után indul

Lítium-vasfoszfát akkumulátor mellett döntött a Suzuki, mert a nikkel-mangán-kobalt kémiájúnál a lítium-vasfoszfát katódos akkuk biztonságosabbak, valamivel kevésbé drágák és több töltési-merítési ciklust bírnak.

2025 második felében jön

Krisztián Róbert, a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgató-helyettese a Vezess kérdésére válaszolva elmondta, hogy a jövő év második felében, várhatóan nyár végén lesz elérhető az autó hazánkban. Az autóról hamarosan részletesen is olvashattok a Vezessen, addig pár videó és kép a premierről.