A Jeep Wrangler, majd a Ford Bronco is megtalálta az arany középutat a nyitott tetős bóklászás és a terepezéshez szükséges karosszériamerevség kombinálására: a hosszanti tetőkeretet a helyén hagyó, de a tetőlemezt teljes egészében nyitható vagy kiemelhető megoldással kiváltó, a hátsó szélvédőtől könnyedén megszabaduló konstrukciók rendkívül népszerűek világszerte.
Ezt a sémát követi a Toyota Land Cruiser ROX tanulmányautó is, azzal a jópofa ötlettel megspékelve, hogy az átalakítás közben észrevétlenül pick-upot építettek a terepjáróból. Hogy a gyár számára melyik a fontosabb – azaz inkább platós haszonjárművet fejlesztenének, amit ilyen látványosan vezetnek fel, vagy a kabriósítás elkerülhetetlen járuléka a nyitott csomagtér, amit akkor már platóként dolgoztak ki –, egyelőre nem világos; ha valaha eljut a sorozatgyártásig a koncepciójármű, megtudjuk.
Az alapokat mindenesetre a Land Cruiser 250 adja, ami Észak-Amerikában, ahol a tanulmányt bemutatták, full hibrid hajtáslánccal elérhető, míg Európában dízelmotorral kínálja a Toyota. Az átépítéshez több kellett némi flexelésnél: az autó alkatrészeinek 50 százalékát kicserélték, a borítólemezektől kezdve a futóműlengőkarokig sok minden megváltozott.
A leglátványosabb persze a tetőlemezt teljes egészében kiváltó harmonikatető, amely elé és mögé masszív rögzítőidomot szereltek – ez alighanem egy későbbi tárolórendszer alapjául szolgál.
Az ajtók sem az eredetiek: alul és felül áttörték őket, így szabadon áramolhat a menetszél és a felvert sár a narancssárga bőrrel fedett utastérbe.
Az autó ötszemélyes, de ha parkol, hét ülőhelyet kínál: a lehajtható csomagtérajtón két párnázott ülést találunk. Ugyanitt speciális marmonkannát is elhelyeztek, a pótkerék oldalra kihajtható kereten található.
A futóművet 10 centivel megemelték, a nyomtávot hússzal megtoldották, az egyedi lökhárítók és a speciális küszöbök mind masszív alsó védelmet kaptak, a terephasználatra való alkalmasságot vonószemek és kiegészítő reflektorok sugallják.
És akkor most a lényeg: lesz kabrió Land Cruiser vagy sem? A gyár egyetlen példánynak szánta a tanulmányautót, ám mivel azt saját maguk fejlesztették és gyártották, már rendelkezésre állnak azok a présformák és vezérlések, amikkel sorozatgyártásban is készülhetne a nyitható tetős LC. A kérdés tehát csak az, mit szól hozzá a közönség…