Amikor a Suzuki tavaly januárban bemutatta az eVX tanulmányautót, amelyből a napokban megszületett az e-Vitara szériamodell, a márka első villanyautója, számos további akkumulátoros elektromos modell érkezését is prognosztizálták. Ezek közé sokan oda szerették volna képzelni a Jimnyt: a Suzuki ikonikus terepjáróját, amelyet a szigorodó károsanyag-kibocsátási korlátozások ellehetetlenítettek Európában.

Az e-Vitara premierje kapcsán brit újságírók kerek perec nekiszegezték a kérdést Szuzuki Tosihiro cégelnöknek: tervezik-e a Jimny villamosítását. A válasz váratlanul határozott volt: a Suzuki első számú embere szerint az elektromos hajtáslánccal pont a Jimny lényege csorbulna.

„Tönkretennénk vele a Jimny legnagyobb értékét. Szerintem a modell legfontosabb előnye az optimális tömeg. Ha tehát az [európai] piacon szeretnénk tartani mint munkaeszközt, esetleg a szintetikus üzemanyagok vagy a bioüzemanyagok jöhetnének szóba mint az emissziót csökkentő megoldások. A Jimny csak úgy maradhat életben, ha tömegének növelése nélkül, a meglévő belső égésű motortechnológiákat alkalmazva tudjuk tisztábbá tenni a működését.”

Nem villamosítja legdögösebb modelljét a Suzuki 2

Ezzel együtt a Suzuki feltett szándéka, hogy a különböző hajtástechnológiákat akár egymással kombinálva fejlessze portfólióját, így egyelőre nem írnánk le a Jimnyt, de az akkumulátoros, villanymotoros verzióra a jelek szerint hiába várunk.