Az F40 modernkori változatával folytatódhat a Ferrari Icona-sorozata – tudta meg névtelen, de „nagyon megbízható” forrásokból a Top Gear.
Részletek egyelőre nem ismertek, de ha valóban feltámasztják az F40-et, az már az olasz márka múltja előtt tisztelgő különleges széria harmadik modellje lesz. Az Icona első tagjai a Monza SP1 és SP2 voltak, amikkel a V12-es motorral hajtott barchettákat idézték meg, majd a Daytona SP3 következett a sorban, amivel az 1960-as évek versenyprototípusai előtt tisztelgett a Ferrari.
A portál megjegyzi, hogy valahol szentségtörésnek is számítana az F40 ilyesféle újraértelmezése, hiszen ez volt az utolsó típus, melyre a halála előtt Enzo Ferrari az áldását adta. 1987 és 1992 között alig több mint 1300 darabot gyártottak belőle, de a maga idején az F40 a világ leggyorsabb közúti autója volt, köszönhetően a 321 km/órás csúcssebességnek. Emellett 0-ról 100-ra 4,7 másodperc alatt gyorsul a sportkupé, melynek 2,9 literes V8-as motorja 478 lóerőt ad le, ami mellé pedig 577 Nm-es nyomaték párosul.
Mindazonáltal érdemes fenntartásokkal kezelni az efféle információkat, hiszen a 288 GTO-ban, az F40-ben, az F50-ben, az Enzóban, a LaFerrariban, valamint a hetekben bemutatott F80-asban a közös, hogy mindegyikük a Ferrari éppen aktuális technikai csúcsát képviselő, évfordulós modellek, amikhez első körben csak a kiválasztott ügyfelek juthatnak hozzá. Ennek megfelelően az F80 az F40 modern megfelelője.