Feladja lengyelországi terveit, és új gyártóüzemet keres a B10 kompakt szabadidőjárműhöz a Leapmotor, a Stellantis kínai vegyesvállalata, tájékoztatták a Reuters nemzetközi hírügynökséget bennfentes, magukat megnevezni nem kívánó források.
A szeptemberben megszellőztetett Leapmotor B10 (képeinken) a vállalat első globális kompakt szabadidőjárműve lesz, egyben egy új generációs padlólemezre épülő modellcsalád első tagja. A B10-nek kulcsszerepet szán a Stellantis (51%) és a Leapmotor (49%) vegyesvállalataként létrehozott, európai szervezet, amely már most több mint 200 kereskedéssel rendelkezik Európában, amit 2025 végére ötszázra kíván növelni.
Eredetileg a Stellantis lengyelországi üzemében készült volna a B10, ugyanott, ahol a T03 kisautó is, ám mivel a lengyel kormány támogatta a kínai autógyártók elleni védővám bevezetését, a pekingi politikai nyomás hatására a Stellantis más helyszínt keres új típusának. Ezt az információt sem a kínai gazdasági kamara, sem a Stellantis, sem az illetékes lengyel minisztérium nem kommentálta.
Szintén válasz nélkül maradtak a német, illetve szlovák kormánynak címzett kérdések: a bennfentes információk szerint ugyanis vagy Eisenach (Opel Grandland), vagy Nagyszombat (Peugeot 208) lehet a gyártás új helyszíne.
Azt egyelőre nem tudni, hogy a T03 gyártását is elköltözteti-e Lengyelországból a Stellantis.
A kínai törvények értelmében kínai vállalatok csak előzetes kormányzati jóváhagyás birtokában indíthatnak közvetlen külföldi beruházásokat.