Miután az év elején teljes körűen megújult a Porsche Taycan, a projektfelelősök még találtak néhány piaci rést, amit nem fedett le a modellcsalád. A most bemutatott új variánsokkal állítólag teljes a kollekció: jelenleg összesen tizenkilenc különböző hajtáslánc- és karosszéria-kombinációban választható az autó.
Az egyik újdonság a Taycan GTS, amely akár 515 kW csúcsteljesítményre képes, és így a Turbo variánsok után ez a legsportosabb változat. A korábbi GTS csak 440 kW-ot tudott, és mi tagadás, alapértelmezésben az új variánsnak is csupán 445 kW a csúcsteljesítménye, ám ha aktiváljuk a rajtautomatikát, illetve a széria Sport Chrono csomag előzéstámogató funkcióját, 10 másodpercen át 70 kW extrát bocsát rendelkezésünkre a vezérlés. A hátralévő időt visszaszámlálás mutatja a műszerfalon.
A szedán és Sport Turismo kivitelben egyaránt elérhető GTS a korábbi 3,7 helyett már a rajt után 3,3 másodperccel 100 km/órával robog. Ha tovább gyorsulnánk, a 0-200 km/óra sprint 10,4 másodpercig tart, szemben az előd 12 másodpercével. A száguldást a Taycan Turbo S modellből ismert, szintetizált hang kíséri. A hatótávolság 628 kilométer, ami bő 120 kilométerrel több, mint korábban.
A karosszériát fekete és sötétszürke részletek uralják, újdonság, hogy elöl és hátul fényes fekete aerodinamikai idomokat találunk. Szintén fényes fekete a külső tükrök konzolja, ugyanakkor a 20 vagy 21 colos keréktárcsák sötétszürkék.
Az utastérben a Taycan Turbo GT részletei köszönnek vissza, a kárpitozástól az üléseken át a GT kormánykerékig. A belső színvilág lehet piros vagy szürke, a Bose Surround hangrendszer alapáras.
A légrugós futómű egyedi hangolású, alapfelszerelés a nyomatékvektor-szabályozás, de az összkerék-kormányzás feláras.
Míg a Taycan GTS a paletta csúcsának közelébe lövi be magát, a Taycan 4 valójában azonos a belépő verzióval, csak megspékelték összkerékhajtással. Kétféle akkuval rendelhető, így a csúcsteljesítmény 300 vagy 320 kW lehet, amennyiben aktiváljuk a rajtautomatikát. Értelemszerűen a hatótávolság is változik az akkutól függően, a kisebbikkel 559 kilométert, a nagyobbikkal 643 kilométert tud megtenni papíron a Taycan 4.
Nulláról száz kilométer/órára 4,6 másodperc alatt gyorsul a Taycan 4, miközben a nála 80 kilogrammal könnyebb, hátsókerék-hajtású alap-Taycannak 4,8 másodperc kell ugyanehhez. Az első villanymotor egyébként csak szükség (gyorsítás vagy regeneratív fékezés) esetén aktív, alaphelyzetben csak hátul hajt a Taycan 4.
A Taycan 4 Németországban 106 200 eurótól, azaz 43 millió forinttól rendelhető, míg a Taycan GTS szedánként 147 700 eurónál (60,6 millió Ft) kezdődik, a Sport Turismo karosszéria felára 900 euró (370 ezer Ft). Az új modellek 2025 elején kerülnek az európai Porsche-kereskedésekbe.