Amikor a Harley-Davidson bemutatta első elektromos motorkerékpárját, azzal olyan mértékben megosztották a világot, hogy jobbnak látták, ha önállósítják villamos ágazatukat. Így jött létre 2021-ben a LiveWire, amely folyamatos fejlesztésekkel bővíti portfólióját. Bár a 2022-ben bemutatott Arrow platform utcai motorkerékpárok alapjául szolgál, most mégis ennek hajtási rendszerét vették alapul két izgalmas robogótanulmány megépítéséhez.
Miért robogó? Egyrészt, mert elektromos mobilitásban még mindig a városi járműveknek van a legtöbb értelmük, másrészt, mert a tajvani Kymco, amely az elsők között szavazott bizalmat (értsd: fektetett be nagy összegben) a LiveWire márkának, fontos szereplő a robogók piacán.
Így aztán még az is elképzelhető, hogy az itt látható robogókat nem csak a LiveWire fogalmazza majd (elvileg 2026-tól), hanem a Kymco is adoptálni fogja – egyelőre korai volna még erről elmélkedni, hiszen a pontos műszaki adatok sem ismertek.
A platformra épülő Livewire Del Mar utcai motorkerékpár mindenesetre komoly paraméterekkel rendelkezik: villanymotorja 63 kW, azaz 86 lóerő csúcsteljesítményre képes, és ezzel 3,0 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 96 km/órára a 192 kg menetkész tömegű kétkerekű.
Ha a robogók is hasonló motor- és menetteljesítményekkel kerülnek forgalomba, azzal egy csapásra a szegmens élére állhatnak – az egyetlen, formátumát tekintve hasonló robogó, a BMW CE 04 pont feleilyen erős.