Negyedik generációjába lép a Honda Passport, de mivel az eddigi hármat sem forgalmazták Európában (illetve az első kettőt mégis, mivel azok átcímkézett Isuzu Rodeók volt, ami mifelénk Opel Frontera néven futott,) ez önmagában nem érdekes hír.
Annál inkább, hogy a 2025 elején érkező új szériából készül majd egy TrailSport verzió is, amely a Honda elmondása szerint jobb terepalkalmassággal bír, mint eddig bármi, amit a márka épített.
Terepre hangolt felfüggesztés, szélesebb nyomtáv, kibővített összkerékhajtási funkciók, robusztus fenékvédő lemezek, a modell össztömegének duplájára méretezett, narancssárga vonószemek, egyedi fejlesztésű abroncsok előlegezik meg a modell tudását.
Az utastérben offroad-műszer tájékoztat a tengerszint feletti magasságról, a hossz- és kereszttengely körüli dőlésről. Van talajfigyelő kamera, rendelhető teljes méretű pótkerék, és ott vannak még az olyan, kizárólag esztétikai részletek, mint a narancssárga nappali világítás.
Persze már az alapmodell is ügyesebb terepen, mint eddig. A hasmagasságot megnövelték, az első túlnyúlás sokkal rövidebb lett, a kipufogókat elrejtették. Vontatni 2,2 tonnát tud az autó. A Passport TrailSport motorja ugyanaz, mint a normál kivitelű modellváltozatoké: egy 3.5 V6-os benzinmotor 289 lóerővel. A váltó tízfokozatú automata, a nyomatékot hátul továbbfejlesztett nyomatékvektor-szabályozó rendszer osztja el aktívan. A teljes hajtóerő 70 százaléka juttatható hátra, ahol aztán tetszőleges mértékben osztható meg a két kerék között.