A követelmények 2023-as szigorítása óta először tesztelt MG terméket az Euro NCAP. Az új generációs HS kompakt szabadidőjármű (4655 x 1890 x 1655 mm) a magasabb elvárásoknak is maximálisan megfelelt.

Ez ma az egyik legbiztonságosabb SUV 1

Felnőtt utasvédelem (36 pont, 90%)

Az utascella frontális félátfedéses ütközésnél stabil maradt, a térd és a combcsont mindkét első ülésnél jól védett. Az MG HS ütközési kompatibilitása jó, az autó nem kannibalizálja a vele karambolozó másik jármű utasvédelmi képességeit.

Ez ma az egyik legbiztonságosabb SUV 29

A teljes szélességű. merev akadállyal végzett frontális ütköztetésnél a hátul utazó felnőtt mellkasa kielégítő védelmet kapott, minden más mérés jó vagy megfelelő teljesítményt mutatott.

Az oldalirányú ütközés minden fajtáját (oszlopnak, akadálynak) maximális pontszámmal teljesítette a kínai-angol autó.

Ez ma az egyik legbiztonságosabb SUV 30

A vezető jelentős mértékben átesik az utas ülésére, ezen a téren csak kielégítő a teljesítmény, viszont a középső légzsák hatékonyan óvja egymástól az első utasokat oldalirányú ütközés során.

A fejtámaszok elöl-hátul hatékonyan védenek az ostorcsapás nyaksérüléstől.

Ez ma az egyik legbiztonságosabb SUV 31

Az autó rendelkezik automata vészhívó rendszerrel (eCall), az ajtók vízbe esés után is nyithatók maradnak.

Gyermek utasvédelem (42 pont, 85%)

Minden szokásos tesztelemnél jól védte a gyermekeket a HS. Az első utaslégzsák kikapcsolható, ennek fontosságáról tájékoztat az autó.

Ez ma az egyik legbiztonságosabb SUV 32

A gyerekülések gond nélkül beszerelhetők, pontot vesztett viszont az MG, mert nincs benne a gyermekek jelenlétét figyelő, és arra figyelmeztető rendszer.

Kerékpáros- és gyalogosvédelem (52,7 pont, 83%)

A szélvédőoszlopok kivételével kíméletesen tompította a fejet ért ütéseket az autó, a medence túlnyomórészt, a combcsont, a térd és a sípcsont minden mérésnél jó védelmet élvezett.

Ez ma az egyik legbiztonságosabb SUV 33

Az autonóm vészfékező rendszer (AEB) hatékonyan állította meg az autót gyalogosok és más járművek – autók, kerékpárok, motorkerékpárok – előtt. Hátramenetben megfelelő volt a gyalogosok észlelése és elkerülése.

Kerékpárosokra jól reagál az autó, beleértve a rányitásos balesetek megakadályozását.

Ez ma az egyik legbiztonságosabb SUV 34

Vezetőtámogató rendszerek (13,3 pont, 74%)

A vészfékező rendszer általános teljesítménye jó volt, a  legtöbb ütközést elkerülte.

A biztonsági öv használatát minden ülésnél ellenőrzi, a vezető éberségét, illetve a figyelmét elvonó tényezőket hatékonyan felügyeli az MG.

Ez ma az egyik legbiztonságosabb SUV 35

A sávelhagyást gátló rendszer gyengéden dolgozik, de ha kell, erőteljesen reagál. A sebességkorlátozást észlelő rendszer a vezető döntése alapján akár automatikusan a sebességhatárra lassítja az autót.

Videó

a videó a hirdetés után indul