Tízpontos előnnyel érkezett meg a TCR-világsorozat makaói szezonzáró hétvégéjére Michelisz Norbert. Bár a Hyundai magyar versenyzője az egész szezonban hol kisebb, hol nagyobb különbséggel vezette a tabellát, tekintve, hogy a sok pontján szűk, 6120 méter hosszú utcai pályától nem áll távol a káosz, nem dőlhetett hátra, hiszen hárman is megakadályozhatják a címvédését. Az utolsó hétvége előtt hondás Esteban Guerrieri 10, a Lynk & Có-s Thed Björk 19, az utóbbi csapattársa, Yann Ehrlacher pedig 23 pontos hátrányból követte. 

A magyar idő szerint a péntek kora reggeli órákban rendezett időmérő edzésen enyhén vizes pálya fogadta a mezőnyt, ami a négy piros zászlóval együtt megmutatta, miért óriási lutri Makaóban versenyezni. Noha Michelisz – saját bevallása szerint – „papíron közepes” eredménnyel a negyedik rajtkockát szerezte meg, az előnye nem változott, azonban mögötte átrendeződött a tabella, ugyanis a pole-pozíciót megszerző Thed Björk lépett elő a legfőbb kihívójává.

A szombati, első futamon egy kört sem kellett várni arra, hogy előkerüljenek a piros zászlók. Miután kialudtak a piros lámpák, az élről indulva Björk megőrizte a vezetést, míg Michelisz egy pozíciót javított, és Ehrlacher-t lerajtolva felzárkózott a harmadik helyre. Már a célegyenesben történt egy óriási baleset, aminek az elszenvedő alanya a rajtrács közepén ragadt Ma Csing-hua (Lynk & Co) volt, akit hátulról találtak el, majd a Lisszabon-kanyar kijáratánál Guerrierit forgatták be a mezőny elé, eltorlaszolva a pályát.

Guerrieri számára ezzel véget ért a verseny és a bajnoki címért folyó küzdelem is. Michelisz viszont kedvező helyzetből, csapattársa, Mikel Azcona mögül várhatta a folytatást a szalagkorlát javítása miatt elhúzódó megszakítás után, ráadásul nem rendeltek el újabb állórajtot, így az ázsiai résztvevőkkel felduzzasztott, ám az első kör történései által megtizedelődött mezőnyt a biztonsági autó vezette fel.

Az újraindítás után Ehrlacher azonnal támadni kezdte Micheliszt, de a WTCR 2019-es, illetve a mostani sorozat tavalyi bajnoka lélegzetvételnyi előnyhöz jutott azáltal, hogy Azcona átengedte neki a második helyet. Ezt követően a leintésig már nem igazán tartogatott izgalmakat a verseny, így a 2017-es világbajnok Björk viszonylag kényelmes előnnyel győzött Michelisz és Azcona kettőse előtt, így Michelisz előnye a svéddel szemben – az idei utolsó futam előtt – a felére, azaz öt pontra csökkent.

Káoszrajt javított Michelisz címvédési esélyein 1

Továbbra is Michelisz vezet a bajnokságban, ám ahhoz, hogy 2019 és 2023 után újra bajnokká koronázzák, Björk nem hozhat rajta négy pontnál többet a vasárnapi idényzárón. (Fotó: Hyundai Motorsport)

Azzal, hogy mindemellett Ehrlacher és Azcona is 26-26 pontra maradt le, egyértelművé vált, hogy Michelisz és Björk között fog eldőlni a bajnoki cím a magyar idő szerint vasárnap 3:55-kor rajtoló második futamon.

A fordított rajtrácsnak köszönhetően a Hyundai pilótájának áll a zászló, ugyanis amíg Björk a tizedik, a tabellát jelenleg 305 ponttal vezető Michelisz a hetedik helyet foglalhatja el a rajtrácson. Amire viszont figyelni kell, hogy mostani győzelmének köszönhetően Björk már pontegyenlőség esetén is bajnok lenne, úgyhogy a jelenlegi előnyéből legfeljebb négy pontot veszíthet, ami a mostani pontrendszer (30–25–22–20–18–16–14–12–10–8–6–4–3–2–1) számtalan variációt kínál.

Az első futam végeredménye:

  1. Thed Björk (svéd, Lynk & Co) 11 kör
  2. Michelisz Norbert (magyar, Hyundai) + 1,874 másodperc hátrány
  3. Mikel Azcona (spanyol, Hyundai) + 2,529 mp. h.
  4. Yann Ehrlacher (francia, Lynk & Co) + 3,442 mp. h.
  5. Néstor Girolami (argentin, Hyundai) + 7,016 mp. h.
  6. Rob Huff (brit, Audi) + 7,807 mp. h.

A bajnokság állása (13/14 futam után):

  1. Michelisz – 305 pont
  2. Björk – 300 p. (-5)
  3. Ehrlacher – 279 p. (-26)
  4. Azcona – 279 p. (-26)
  5. Guerrieri – 266 p. (-39)
  6. Girolami – 224 p. (-81)