Amikor két és fél éve egy magántőke-befektető átvette az irányítást a Morgan Motor Company felett, sokan kongatták a vészharangot. Aztán kiderült, hogy a cég vezetésével megbízott Massimo Fumarola úgy kívánja felfejleszteni a márkát, hogy felerősíti hagyományos értékeit, miközben egy új, szélesebb, fiatalabb vevőkör számára teszi azt vonzóbbá.

50 éves sportautó-hagyomány ér most véget 1

Az új vezetés még könnyebb, még szokatlanabb autókat szeretne látni, amelyeket még élvezetesebb vezetni, viselkedésük még inkább analóg, mint a mostani modelleké, és a jelenleginél is nagyobb arányban alkalmaznak kézi építést – vagy legalábbis ott alkalmaznak manufakturális módszereket, ahol az hozzáadott értékkel bír. Mindeközben kényelmesebb, praktikusabb, sokoldalúbb Morganekről álmodik a vezetés – illetve reméljük, nem csak álmodik, hanem aktívan tesz is ezek megvalósításáért.

50 éves sportautó-hagyomány ér most véget 23

A Morgan Plus Sixnek mindenesetre nincs helye ebben a jövőben, így a ragasztott alumíniumvázas, hosszú orrú, szárnyprofilú sportautóból most elkészítik a búcsúszériát, és aztán elengedik a kezét.

Műszaki változásokra ezen a ponton hiába is számítanánk: a vérvonalát egészen 1968-ig, az akkor innovatívnak számító Morgan +8-ig visszavezető, egyébként mindössze öt évvel ezelőtt piacra bocsátott modell az utolsó percig megőrzi a BMW-től átvett, sorhatos benzinmotort.

50 éves sportautó-hagyomány ér most véget 24

A Plus Six Pinnacle névre keresztelt utolsó sorozat elnevezése kettős jelentéssel bír: a pinnacle egyrészt valaminek a csúcsát jelenti angolul, másrészt így nevezik az egyik dombot, amelynek a lábánál a Morgan Motor 2010-ben világott látott.  

A Morgan Plus Six Pinnacle karosszériája bármilyen tetszőleges színre fényezhető, a gyár nem kér felárat az egyedi árnyalatokért sem. Az utastérben háromféle bőr – egy világosbarna, egy sötétbarna és egy világoskék – közül választhat a megrendelő.

50 éves sportautó-hagyomány ér most véget 25

A padlót báránybőr szőnyeg borítja, színében a bőrhöz igazítva. Az ajtók és az ülések bőrkárpitozását speciális öltésekkel díszítik. A padlókonzol teakfából készül, ennek közepébe, elöl a Pinnacle alumíniumból formált szimbólumát illesztették bele.

A Plus Six Pinnacle szigorúan harminc példányban készül, alapára nettó 80 ezer angol font, azaz 39 millió forint, plusz helyi adók.

50 éves sportautó-hagyomány ér most véget 26

A Morgan 2025 során mutatja be vadonatúj zászlóshajóját, a Plus Six utódját.