A tizenhárom éve bevezetett Donkervoort D8 GTO 280 kilowatt (381 LE) csúcsteljesítményű, öthengeres Audi turbómotorjával, 2,8 másodperces 0-100 km/óra gyorsulásával és 270 km/óra végsebességével félelmetes szerkezet volt, amely felhelyezte a butikgyártók világtérképére a holland manufaktúrát.
A motorkonstrukció mellett azóta is kitartottak, bár a csúcsteljesítmény mára eléri a 367 kilowattot (499 LE). Ez utóbbi modellvariáns, az F22 adja az alapját annak a búcsúszériának, amellyel örökre elköszön az Audi öthengeres motorjától a gyártó.
Bár az F22 összes tervezett példányát lekötötték már, a Donkervoort most a búcsú kedvéért, egy ötdarabos széria erejéig visszahozta a modellt. Az F22 Final Five néven jegyzett hattyúdal karbon-kerámia fékeket (AP Racing nyergekkel), titán kipufogót és szénszálas keréktárcsákat kap.
Ezen túlmenően a karosszéria borítópaneljei is karbon kompozitból készülnek, így az eleve nem nehéz, mindössze 750 kilós F2 menetkész tömegét 716 kilóra szorítottá le. Az ülések is karbonvázasak, a biztonsági övek hatpontosak.
Mindez persze nem jelenti azt, hogy a Donkervoort felhagyna a sportautó-építéssel, épp csak az öthengerestől búcsúzik. Az új modell tervei már készen állnak, de egyelőre csak egy dolgot árultak el róla: nem akkumulátoros elektromos típus lesz.
Az F22 Final Five, mint az F22 összes korábbi példánya, rendkívüli menetdinamikát kínál. Álló helyzetből 2,5 mp alatt 100 km/órára, további 5,0 másodperc alatt 200 km/órára gyorsul. A végsebesség 290 km/óra. Az elérhető legnagyobb oldalgyorsulás 2,3 g, fékezéskor pedig akár 1,12 g negatív gyorsulás hat az autóra és utasaira.