A vadonatúj Mercedes-Benz moduláris architektúra, azaz az MMA platform első felhasználója lesz a Mercedes-Benz CLA, amelyről korábban csak némi általános információt adtak közre, most viszont részletesen leírtak mindent, amit a hajtásláncoktól tudni lehet.
Egyszerűbb, ha a később érkező hibriddel kezdjük az ismerkedést, mert az kevésbé forradalmian újszerű, mint a tisztán elektromos variáns.
A 48V-os mild hibrid villanymotorja mindössze 20 kW, akkumulátora 1,3 kWh kapacitású. Ám ez nem akadályozza meg az autót abban, hogy egyenletes sebességgel huzamosabb ideig kizárólag elektromos üzemben haladjon, akár 100 km/órával.
A nyolcfokozatú duplakuplungos váltóba (8F-eDCT) integrált villanymotor fő szerepe persze a regeneratív fékezés, illetve a start-stop funkció hatékony működtetése. Az energia-visszanyerés mind a nyolc fokozatban működik egyébként, a legnagyobb teljesítménye 25 kW.
Maga az 1,5 literes benzinmotor 100, 120 vagy 140 kW (136, 163, 190 LE) teljesítményre képes, a számos márkánál alkalmazott, hasonló célú erőforrásoktól eltérően nem három-, hanem négyhengeres.
És akkor a villanymotor, hiszen ez a nagyobb durranás, teljesítményében és tudásában egyaránt.
Alapértelmezésben egy 200 kW-os (272 LE) villanymotor hajtja a hátsó kerekeket, méghozzá egy kétfokozatú váltón keresztül. Az összkerékhajtású kivitelnél 80 kW-os (109 LE) villanymotor kerül az első tengelyre. Ezt csak szükség esetén veti be a vezérlés, a menetidő túlnyomó részében csak hátul hajt a rendszer. Az első hajtóegységet ilyenkor teljesen leválasztják, ami a veszteségek csökkentését és a hatótávolság növelését eredményezi.
A Concept CLA előtanulmánynál 750 kilométeres hatótávolságról beszélt a Mercedes-Benz, a leendő szériamodell hivatalos értékei még nem állnak rendelkezésre, mindenesetre ez volt a fejlesztési célérték.
Az MMA platform elsőként alkalmaz 800V-os elektromos architektúrát a Mercedes-Benznél, ami gyorsabb töltést és nagyobb teljesítményleadást tesz lehetővé. A speciális felépítésnek köszönhetően az új, nettó 85 kWh kapacitású akkumulátor energiasűrűsége 20%-kal meghaladja az előző generációs akkutechnológia azonos értékét.
Ha videón is megnéznéd, amit az új MMA platform hajtásláncairól tudni lehet, kattints ide!