Tom Walkinshaw autóversenyzőként és konstruktőrként is komoly sikereket ért el a múlt század hetvenes, nyolcvanas éveiben. Nevéhez fűződik többek között két Le Mans-i győzelem – az ő stábja építette a Jaguar 1988-as és 1990-es diadalmas versenyautóit –, valamint az XJ220 szupersportkocsi megalkotása, ám miután a Jaguar elveszítette függetlenségét, megszakadt a kapcsolat a márka és a Tom Walkinshaw Racing között.

Tom fia, Fergus 2020-ban úgy gondolta, saját motorsport-tapasztalatát és mérnöki tudását apja legendájával kombinálja, és létrehozta a TWR nevű céget, amelyről joggal hihetnénk, hogy megegyezik az öreg Walkinshaw egykori vállalkozásával, de nem. A Jaguarral való összefonódás azonban megmaradt: a cég tavasszal beharangozott, és most bemutatott túrakupéja, a Supercat valaha, egy régi életében egy Jaguar XJS volt, bár nem sok minden maradt meg belőle.

Múltidéző V12-es túraautó 110 millióért 1

Az eredeti acél önhordó karosszéria teherviselő elemeit megerősítették, a borítópaneleket újratervezték, és szénszálas kompozitból formálták meg. A Supercat úgy néz ki, mintha egy Hot Wheels katalógusból vagy egy Batman-film kelléktárából lépett volna elő, bár a harsány idomok nem pusztán esztétikai célt szolgálnak (még szerencse), hanem tényleges aerodinamikai szereppel bírnak, akárcsak a teljesen sík fenéklemez és a méretes diffúzor.

Múltidéző V12-es túraautó 110 millióért 39

Az acéllemezből formált első és hátsó segédvázakat eldobták, helyükre csővázas szerkezetet illesztettek. Elöl az eredetihez hasonló, de újratervezett kettős keresztlengőkaros  futómű dolgozik, hátul a csatolt hosszlengőkarokat multilink futóműre cserélték. Ezek beállításai módosíthatók, így a Supercat kényelmes túraautóként és versenypálya-kompatibilis sportkocsiként is használható.

Múltidéző V12-es túraautó 110 millióért 40

Az eredetileg 15 colos kerekek helyére elöl 18, hátul 19 colos darabok kerültek, a fékek opcióként karbon-kerámia tárcsákkal is rendelhetők. A háromfokozatú automata váltó helyébe hatfokozatú, kézi kapcsolású erőátvitel került, a kardántengely alumínium, a differenciálmű részlegesen önzáró.

Múltidéző V12-es túraautó 110 millióért 41

Az XJS 5,3 literes, 289 lóerős szívómotorja helyet 5,6 literes, kompresszoros V12-es biztosítja a dinamikát, a 669 lóerős csúcsteljesítményű blokknak nem jelent kihívást az eredeti 1770 helyett 1605 kg menetkész tömegű kupé mozgatása.

Múltidéző V12-es túraautó 110 millióért 42

Az utasteret karbon és bőr uralja, az ülések kérhetők modern és retró kivitelben, a hátsó ülések helyére pedig csomagtér-bővítést terveztek, így akár hosszabb túrákat is megtehet a tulajdonos az autóval.

A műszeregység digitális, az ABS tizenkettő, a kipörgésgátló öt fokozatban állítható. Van rajtautomatika, a pilóta ötféle üzemmód közül választhat.

Múltidéző V12-es túraautó 110 millióért 43

A TWR Supercat kupéból 88 darab készül, mint teljesen egyedi kivitelben. Az alapár nettó 225 ezer angol font, azaz 110 millió forint, az első példányok már 2025-ben a vevőkhöz kerülhetnek.