Jövő áprilisban lesz 79 éve, hogy Enrico Piaggio bemutatta a Vespát, amely szokatlan kialakításával vadonatúj műfajt és tartós divatot teremtett. Az elmúlt közel nyolc évtizedben több mint 19 millió példányban eladott klasszikus robogó ezernyi fejlesztésen esett át, erősebb, tisztább, kényelmesebb és biztonságosabb lett. A következő modellévre nagy innovációkkal nem készült a gyár, előhúzták viszont a mindig működő adu ászt: nagyobb motort szereltek a vázba, így létrehozva minden idők legerősebb Vespáját.

Nem volt még ilyen jó erőben az olasz legenda 1

A GTS 310 típusjelzése a lökettérfogatra utal; a harmadliteres blokk 70 százalékban vadonatúj alkatrészekből épül fel. Csúcsteljesítménye eléri a 25 lóerőt, és közben a hosszabb löket jóvoltából a nyomatéki csúcs is emelkedett. A gyártó szerint a rezgéseket is hatékonyan küszöbölték ki, így minden eddiginél finomabban, könnyedebben vezethető a Vespa.

Nem volt még ilyen jó erőben az olasz legenda 9

A több felszereltségi szinten elérhető GTS 310 bevezetésével egy időben jelenik meg a márka gazdag tartozékkínálatában a hatékony szellőztetésű, krómszegélyű Vespa Argentario bukósisak, de egyéb újdonságot nem kapunk.

Nem volt még ilyen jó erőben az olasz legenda 10