Két éven át tartó tesztelés után készen áll az éles bevetésre a BMW automatizált gyáron belüli vezetés (Automatisiertes Fahren auf dem Werksgelände, AFW) technológia. A kísérleti projektben részt vevő Dingolfing mellett Lipcse, valamint hamarosan Regensburg és Debrecen is a mindennapi gyártásban fogja alkalmazni a robotizált autómozgató rendszert.

Erre a munkára nem keres embert a debreceni BMW 1

A tervezett útvonal mentén lézeres szenzorokat helyeznek el, az útvonal környezetét részletesen lemodellezik, a mozgást pedig megtervezik, és ezeket a kritikus információkat feltöltik a felhőbe, ahonnan minden autó lehívhatja azokat. Így aztán azok a járművek is képesek végighaladni a számukra kijelölt úton – akár épületen belül, vagy épületek között – , amelyek nem rendelkeznek önvezető képességgel. Dingolfingban minden autó valamivel több mint egy kilométert halad így, mielőtt megérkezne a finiselő csarnokba, ahol a gyártás utáni, végső beállítások történnek.

Erre a munkára nem keres embert a debreceni BMW 27

A svájci Embotech AG start-upppal közösen fejlesztett rendszer képességeit a jövőben tovább fejlesztik, így például a gyártást követő ellenőrzések elvégzésére szolgáló tesztpályán is önállóan hajthatnak végig az autók, illetve saját maguk gurulhatnak ki a kültéri tárolóhelyekre, ahonnan aztán a logisztikai partnerek kiszállítják azokat a kereskedésekbe.

Erre a munkára nem keres embert a debreceni BMW 28

A fejlesztésben természetesen a BMW saját technológiai csapatai is részt vesznek, így az autók fedélzetén egyre nagyobb számban megtalálható önvezető technológiák tehetik még hatékonyabbá, gördülékenyebbé és gazdaságosabbá a gyáron belüli automatizált járműmozgatást. Azt se felejtsük el, hogy ez a megoldás visszafelé is hasznos, hiszen páratlan valós tapasztalatokat biztosít a BMW fejlesztői számára.

Erre a munkára nem keres embert a debreceni BMW 29