A német piac húsz legnépszerűbb modellje közötti árkülönbség novemberben 1100 euróval (450 ezer forint) csökkent októberhez képest. Az új autók vásárlóinak átlagosan még mindig 5583 euró (2,3 millió forint) többletköltséget jelent egy teljesen elektromos autó megvásárlása a belső égésű motoros autóhoz képest.

Az összehasonlításhoz az úgynevezett tranzakciós árakat vették figyelembe, vagyis a listaárakat a nyíltan meghirdetett kedvezmények levonásával. Az uniós szabályozás arra kényszeríti a gyártókat, hogy a jövő évtől arányosan nagyobb számú elektromos járművet értékesítsenek. Ellenkező esetben magas büntetőösszegekkel kell számolniuk. A szabályozás elindításának késleltetése, ahogyan azt az iparág követeli, tovább lassítaná az elektromos járművek értékesítését.

A következő hónapokra az elektromos járművek részarányának enyhe növekedésére számítanak a német piacon. Októberben ez az arány 15,3 százalék volt. Az elektromos autók vásárlásához nyújtott állami környezetvédelmi kedvezmény év eleji megszűnése azonban továbbra is érezteti hatását.

Amennyiben összehasonlítjuk a benzines és az elektromos autók cascokár-gyakoriságát a vizsgált időszakokban, abból az látható, hogy az elektromos autók kárgyakorisága jelentősen magasabb. Erről itt írt a Vezess: