Megduplázta a továbbfejlesztett aktív parkoló asszisztens (Enhanced Active Parking Assist) maximális üzemi sebességét a Mercedes-Benz. A gyártó legtöbb típusához elérhető szolgáltatás akár 4 km/óra (1,1 méter/másodperc) sebességgel képes manőverezni, ráadásul az autónknál mindössze egy méterrel hosszabb (azaz meglehetősen szűk) helyekre is képes beállni.
Ez a két paraméter azt jelenti, hogy egy ötméteres autót nem egészen hat másodperc alatt le tud parkolni a vezérlés – erre persze minden gyakorlott vezető képes, ha jól ismeri az autót, pontosan pozicionálta a manőver előtt a kocsiját, és jó napja van.
Az autóvezetők túlnyomó többsége számára azonban a Mercedes-Benz fejlesztése új dimenziót nyit a manőverezés terén, és olyan tudást ad az autó kezébe, amellyel annak gazdája nem rendelkezik.
Maga a parkolási folyamat az ismert séma szerint zajlik: a rendszer akár 35 km/órával haladva képes azonosítani és kijelezni a parkolásra alkalmas réseket. Ha a vezető elfogadja valamelyiket, nincs más dolga, mint hátramenetbe kapcsolni a váltót, és kijelölni a célterületet. A Mercedes rendszere nem csak párhuzamosan, de merőlegesen is képes önállóan parkolni, orral és farral egyaránt beáll.
A rendszer nem csak gyors, de óvatos is: először riaszt, ha a kiparkolás során autó, gyalogos vagy kerékpáros keresztezi az útját, majd akár automatikusan meg is áll, ha a vezető nem reagál.