Öles léptekben csökken a forint értéke az euróval és szinte minden épkézláb valutával szemben, és ez beépül majd a legtöbb piacon elérhető új autó árába is. Ez a folyamat nem most indult, és vélhetően szerepet játszik abban, hogy a hazai piac legolcsóbban kínált villanyautójának árát feljebb srófolták a Renault-csoporthoz tartozó romániai márkánál.

A 65 lóerős és 225 kilométeres hatótávú új Spring Expression alapmodellje 8,5 millió forintos áron volt kapható néhány hete, most azonban már 8,7 millió forintot kérnek el érte – szúrta ki a hvg.hu

Ezzel együtt a gazdagabban felszerelt Extreme verzió ára 8,9-ről 9,1 millió forintra nőtt. Aki igénybe tudja venni az állami támogatást, az még kaphat a keretből, állami támogatással 5,9 millió forint az indulóár. A drágulás nem specifikusan az elektromos típust érinti, a márka növelte nemrég a Duster árát is: 7,2 millió forintról 7,5 millióra. 

Dacia Spring

A típus 2015 óta szerepel a piacon, története kalandos. A modell Kwid néven benzinmotorral indult Indiában és Brazíliában, a Renault kimondottan ezeknek az országoknak szánta az apró modellt. Majd 2019-ben megjelent ugyanez elektromos hajtással is, és már nem csak az említett piacokra, hanem Európába is megérkezett, Dacia-emblémával. Ennek jött a második kiadása az idei évben.

Villanymotorja alapesetben 45 lóerős, de van egy erősebb 65 lóerős változat is. Akkumulátora 26,8 kilowattórás lítiumion, amit váltóáramról (AC) 7, egyenáramról (DC) 30 kilowattos teljesítménnyel lehet tölteni. Így előbbivel 4 óra a teljes töltés, utóbbival 45 perc alatt tölthető fel 20–80%-ra. Fogyasztása gyári értékek szerint 13,5 kWh/100 kilométer, tesztünk szerint az autóval a gyárilag ígért 225 kilométeres hatótávolság megközelítése sem lehetetlen, városi üzemben pedig egészen reálisnak is tűnik.