Ötvenöt rézszínű (Rame Folgore) és ötvenöt, egyedi tintakék árnyalatú (Blu Inchiostro) példányban készül a Maserati Granturismo 110 Anniversario, a márka száztizedik születésnapját ünneplő különkiadás. Alapját a Granturismo Folgore, azaz a modell tisztán elektromos változata adja.

Így ünnepel a száztíz éves szigonyos 1

A Maserati GranTurismo 110 Anniversario specialitása a jubileumra megtervezett és a C oszlopra illesztett logó, amelyben a szigony egyik ágának a helyén a 110-es szám található. Ugyanez az embléma megjelenik majd azon a Tipo Folgore monoposto versenyautón, amelyet az ABB FIA Formula E-világbajnokság tizenegyedik szezonjára nevezett be a Maserati.

Így ünnepel a száztíz éves szigonyos 47

Maserati Granturismo Folgore

A Granturismo Folgore papíron a világ egyik legerősebb szériaautója: hajtásáról három darab, egyenként 408 lóerős (300 kW) villanymotor gondoskodik. A vezérlést azonban úgy állították be, hogy a csúcsteljesítmény soha nem haladja meg a 761 lóerőt (560 kW) – cserébe minden helyzetben képes is ezt leadni az autó.

Így ünnepel a száztíz éves szigonyos 48

A 800 V-os STLA Large elektromos architektúrát alkalmazó modell elektromos hatótávolsága 450 kilométer, azaz a hajtáslánc nem hasznosítja éppen takarékosan a 83 kWh nettó kapacitású akkumulátorban tárolt energiával, de valamit valamiért: a torkosságért cserébe álló helyzetből 2,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára és 8,8 mp alatt 200-ra. A végsebesség 325 km/óra.

Így ünnepel a száztíz éves szigonyos 49

Nem a Granturismo Folgore az egyetlen elektromos Maserati: alább a Grecale Folgore tesztjét olvashatod!