Pár nap maradt az idei kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampányból, amelyben a 2010 előtt gyártott autókra lehet megkötni a 2025-re szóló biztosításokat. Ezt érdemes megtenni mindenkinek december elsejéig, amihez vasárnap éjfélig szükséges felmondani a meglévő szerződést.
A Netrisknél felülmúlta a várakozásokat az idei kampány: közel 14 százalékkal nőtt a kötelezőt váltó autótulajdonosok és üzembentartók száma. A bővülés egyrészt az autósok tudatosságának, valamint a váltás esetén elérhető kedvező biztosítási díjakkal magyarázható.
A legfrissebb adatok szerint a meglévő biztosítások továbbvitele átlagosan majdnem 52 ezer forintos kiadást jelentene a személyautók esetében. Ezzel szemben alig több mint 33 ezer forint a kampányban megkötött biztosítások átlagdíja, azaz átlagosan közel 20 ezer forintot lehet spórolni a váltással.
A Netrisk adataiból az is kiderül, hogy a kampányban érintett autók átlagéletkora 22 év, a legnépszerűbb márka a Suzuki, amely az új kötések 14 százalékát fedi le kevesebb mint 32 ezer forintos átlagdíj mellett. A második helyen szerepel az Opel 12 százalékos részesedéssel és közel 33 ezer forintos összeggel.
A következő a Volkswagen és a Ford 7-7 százalékkal, előbbiek esetében 39 ezer forint, utóbbiaknál 38 ezer forint az átlagos összeg. A népszerű márkák között van még 4-6 százalékos piaci részesedéssel a Toyota, a Renault, a Skoda és a Peugeot, ezeknél a márkáknál az átlagdíj 33-38 ezer forint között szóródik.
Rengeteg autós nagyon hosszú ideig hűséges a biztosítójához, sokan több mint tíz éve nem váltottak kötelezőt: