A német gazdasági minisztérium által kinevezett, az autóipar átalakításával foglalkozó szakértői csoport, az ETA szerint csak úgy maradhat közép- és hosszú távon nemzetközileg versenyképes a német autóipar, ha sokkal hatékonyabban termel.

„Radikális hálózatépítésre lenne szükség a teljes értéklánc mentén. A regionális klaszterekben és termelési hálózatokban közös fejlesztésekre kerülhet sor, az értéklánc egyes részei összehangolhatók, és a beruházások együttesen valósíthatók meg. Jelentős termelési ugrások csak alapvető átszervezéssel lehetségesek” – mondta Ina Schaefer, a braunschweigi TU Braunschweig szoftvermérnöki és járműinformatikai professzora.

Mint arról korábban a Vezess beszámolt, nincs jó bőrben a németországi autógyártás, az egész a Volkswagen-csoport válságával kezdődött, de azóta több gyártó, köztük a Ford is jelezte, hogy leépítésekre készül Európában.

Az ETA szerint „az autóipar jövőjéért és értékteremtéséért elosztási harc folyik” – írja az MTI. A telephelyek közötti globális verseny a kiterjedt kormányzati beruházások és támogatási programok miatt is egyre fokozódik, különösen az Egyesült Államokban és Kínában. Ennek fényében a szakértők további ajánlásokat fogalmaznak meg a gazdaság, valamint a német és az európai politika számára.

Az ETA ajánlási dokumentuma kiterjed az elektromos autók értékláncának kulcsfontosságú területeire, például az akkumulátorok vagy a félvezetők fejlesztésére is. A szakértők úgy vélik, a politikusoknak nem szabadna elriadnia egyes vállalatok támogatásától, miközben a vállalatoknak annak érdekében, hogy javítsanak a működési feltételeiken, csökkenteniük kellene az energiaköltségeket és a bürokráciát.