Korábbi ígéretéhez híven elkészítette a Puma tisztán elektromos változatát a Ford. A mild hibrid alapmodell már régóta ismert, így valójában csak néhány paramétert kell áttekintenünk.
Az első kerekeket hajtó villanymotor legnagyobb teljesítménye 168 lóerő (124 kW), a maximális forgatónyomaték 290 Nm. A nettó 43 kWh kapacitású akkumulátorcsomag akár 100 kW-os gyorstöltővel tölthető, ilyenkor 23,2 perc (23 perc 12 másodperc) szükséges ahhoz, hogy a 20%-ra merült akkut 80%-ra töltsük.
Az energiafelhasználás kiviteltől (azaz kerékmérettől) függően 13,1 és 14,5 kWh/100 km között mozog, azaz a WLTP-szabvány szerinti átlagos hatótávolság 347 és 476 kilométer között változik. Ha városban használjuk, hatékonyabb a rekuperatív fékrendszer és alacsonyabb a sebesség (így a fogyasztás is), ilyenkor 506–523 kilométert tehetünk meg egyhuzamban.
A végsebesség 160 km/óra, az 1563 kg menetkész tömegű autó álló helyzetből 8,0 mp alatt gyorsul 100 km/órára. Vontatni 750 kilót tud.
Az eredeti Ford Puma nagy ötlete a Megabox, egy 80 literes, mély üreg a csomagtartóban. Ezt az elektromos modell esetében még nagyobbra méretezték (és Gigaboxra nevezték át), plusz még az orrban is van egy kisebb, 43 literes üreg, így a teljes szállítókapacitás 456 helyett 574 literes.
A tervezők ügyeltek a kiállásra: az elülső pajzs és a hátsó légterelő a Mustang Mach-E stílusát idézi.
A hajtáslánc négy üzemmódban használható, és akár egy pedállal is vezethető (azaz gázelvételkor állóra fékez a villanymotor).
Az elektromos Ford Puma már rendelhető, az első autók tavasszal várhatók a kereskedésekbe.
Alább gyári videón keresztül ismerkedhetsz az elektromos Ford Pumával: