A BMW-nél az a döntés született, hogy a Neue Klasse platformra épülő új elektromos modellek közül az új 3-as sorozatot kizárólag a müncheni főüzemben gyártják majd, így csak az iX3 és az iX4 gyártása zajlik majd a debreceni gyárban. Ez azt jelenti, hogy a cég módosította az eredeti terveit – értesült a 24.hu iparági forrásból.
A BMW a debreceni gyárépítés bejelentése idején, 2018-ban azt közölte, hogy az új üzem kapacitása évente 150 ezer autó lesz. Két modellel számolva kezdetben évi 80-90 ezer autó készülhet majd az üzemben.
A lap forrása szerint az átszervezés oka az európai járműgyártásban uralkodó rendkívül bizonytalan iparági környezet: a 2024-es év talán az eddigi legnehezebb a piaci szereplők számára ahhoz, hogy új modelleket tervezzenek.
A Külgazdasági és Külügyminisztérium közleménye szerint ugyanakkor az üzemmel kapcsolatos tervek változatlanok. „Egy év múlva megkezdődik a sorozatgyártás a Neue Klasse teljesen elektromos hajtású X modelljeivel, és mint minden új modell vagy új üzem beindításakor, a gyártási kapacitást fokozatosan fogják növelni” – írta a minisztérium, amely szerint a Neue Klasse szedán kivitelének gyártását mindig is Münchenbe tervezte a BMW.
A BMW közleménye szerint „változatlanul érvényes” a cégnek az a döntése, hogy a Neue Klasse szedán gyártása 2026-tól indul a müncheni gyárban, ahol jelenleg is a termelés megkezdésére készülnek. A Neue Klassét a mexikói San Luis Potosíban és a kínai Senjangban is gyártja majd a BMW. „Jövőbeni termelési volumeneket nem közlünk, illetve nem kommentáljuk az ezzel kapcsolatos külső spekulációkat” – tette világossá a BMW.
Még egy év van hátra a sorozatgyártás beindításáig, a debreceni BMW-üzemben azonban már elkezdték az előszériás modellek összeszerelését: