Négycsillagos minősítést szerzett az Euro NCAP legújabb tesztjén a Renault 5 E-Tech Electric és ikertestvére, az Alpine A290. Persze, a 2024-es követelmények rendkívül szigorúak, de az elektromos kisautók nem az elektronikus segédrendszerek alkalmatlanságának, hanem egyszerű mechanikus hiányosságoknak köszönhetik a lepontozást.

Ez már csak azért is szomorú, mert az elmúlt 10 évben szinte kivétel nélkül maximális ötcsillagos eredményt értek el a Renault-k az Euro NCAP szervezet tesztjein, egy időben példamutatónak számítottak ezen a téren.

A feltételek legutóbbi szigorítása óta azonban három típusból három ért el négy csillagot – a Symbioz, a Captur és most a Renault 5. Érdekes módon a három autónak mind a négy mérési területen nagyon hasonlóak, és kettőn teljesen azonosak a százalékos eredményeik.

Biztonságában is a múltat idézi a Renault 5 29

 

Felnőtt-utasvédelem (32,3 pont, 80%)

Az utascella stabil maradt a frontális félátfedéses ütközés során. Az elöl utazók térde s combcsontja jó védelmet élvez, de a Renault nem tudta igazolni, hogy a műszerfal minden területe az utasok méretétől és testtartásától függően azonos védelmet nyújt, ezért pontlevonással büntették. A vezető mellkasának a védelme épp csak kielégítő volt.

Más autóval ütközve a Renault 5 megbocsátó partner, nem ébreszt kirívó erőhatásokat a másik autóban.

Biztonságában is a múltat idézi a Renault 5 30

A teljes átfedéses frontális ütközésnél a hátsó utas mellkasának a védelme bizonyult kielégítőnek, a többi testrész jó vagy megfelelő védelmet élvezett. Az oldalsó ütköztetéses vizsgálatoknál maximális pontszámot ért el a Renault 5. Ezek során a vezető oldalirányú kimozdulását csak kielégítő mértékben kontrollálta az autó, és mivel nincs középső légzsák, az elöl utazók összefejelhetnek, súlyos sérülést okozva egymásnak.

A fejtámaszok mindkét üléssoron hatékonyan védenek a hátulról jövő ütközés során fellépő ostorcsapás nyaksérülés ellen. Nem hiányzik a fejlett eCall rendszer és a másodlagos ütközést megelőző fékvezérlés sem. Ha vízbe esik az autó, az ajtók és az ablakok nyithatók maradnak.

Gyermek-utasvédelem (39,5 pont, 80%)

Biztonságában is a múltat idézi a Renault 5 31

A frontális és oldalirányú ütközések során a 6 és 10 éves gyerekek védelme egyaránt általánosan jó, kivéve a nyakat, ahol csak megfelelő. Az első utaslégzsák kikapcsolható, ennek fontosságára egyértelmű tájékoztatás hívja fel a figyelmet. Az R5-ösben nincs gyermekjelenlét-érzékelés, és hátul középre nem szerelhető be optimálisan a gyerekülés, a két szélső ülésen nem volt ilyen probléma.

Gyalogos- és kerékpáros-védelem (48,2 pont, 76%)

Biztonságában is a múltat idézi a Renault 5 32

Az elgázolt gyalogos vagy kerékpáros feje a legtöbb becsapódási ponton megfelelő védelmet élvezett, kivéve a szélvédőoszlopoknál, amelyek rosszul teljesítettek ebből a szempontból. A medence védelme a legtöbb mérési ponton, a térd, a combcsont és a sípcsont védelme az összes mérési ponton jó volt. Az autonóm vészfékrendszer megfelelően reagál a gyalogosokra. A tolatás közben észlelt akadály gázolását megelőző vészfékrendszer feláras extra, ezért nem tesztelték. Kerékpárosokat jól véd a rendszer, de az ajtó rányitása ellen védő funkció feláras. Motorosokra jól reagál az automata vészfékrendszer.

Biztonságában is a múltat idézi a Renault 5 33

Vezetőtámogató segédrendszerek (12,4 pont, 68%)

Az autonóm vészfékrendszer autók ellen összességében jól teljesít, a  legtöbb ütközést elkerüli. A biztonsági öv bekötésére figyelmeztető rendszer alapfelszerelés mindkét üléssoron. A vezető fáradtságát alapáras rendszer felügyeli, de a figyelemelterelést nem észleli a rendszer. A sávban tartó funkció finoman téríti vissza az autót, kritikus helyzetben határozottan reagál. A sebességkorlátozásokat felismeri az autó, és felkínálja a sofőrnek, hogy automatikusan érvényesítse azokat a tempomat beállításaiban.

Biztonságában is a múltat idézi a Renault 5 34

Alább az Euro NCAP tesztjét összefoglaló videót tekintheted meg.

a videó a hirdetés után indul
0 seconds of 3 minutes, 5 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Next Up
Visszatér egy legenda: Renault 4 E-tech Electric
00:45
00:00
03:05
03:05