Mint arról korábban a Vezess beszámolt, a 24.hu értesülései szerint a debreceni BMW-gyárban a tervezett három helyett csak két modellel indul majd a termelés.
A kapacitáscsökkentést a német autóipart sújtó gazdasági válsággal indokolják – legalábbis az iparági források szerint –, így az új 3-as sorozatot kizárólag a müncheni létesítményében gyárthatják.
Hans-Peter Kemser, a gyár elnök-vezérigazgatója azonban azt közölte az MTI-vel, hogy a BMW új üzemének építése teljes lendülettel zajlik, az ezzel kapcsolatos tervek változatlanok.
Azt írta, nem csökkentették a kapacitást, és nincs változtatás a tervezett modellek gyártásával kapcsolatban sem.
Az előszériás gyártás folyamatban van, míg a sorozatgyártás – a terveknek megfelelően – jövőre indul. A Neue Klasse X modell sorozatgyártásának kezdetét 2025 végére tervezik, miközben a müncheni üzem eközben a Neue Klasse szedán gyártására készül.
Kemser azt is leszögezte, hogy az eredeti tervek szerint a debreceni üzemet teljes kihasználtság mellett évi 150 ezer darabos maximális kapacitásra tervezték, és mint minden új modell vagy új üzem beindításakor, a gyártási kapacitást fokozatosan növelik.
A debreceni üzemben készülő előszériás BMW-k összeszereléséről itt írtunk bővebben: