A GTD a Ford Mustang hatvanéves történetének a legfejlettebb, legerősebb, leggyorsabb gyártmánya. Ezt már sokszor elmondták, felemlegetve a 826 lóerős motorteljesítményt, a 325 km/óra végsebességet és a 7650/perc maximális fordulatszámot, de ők is tudták, hogy egy dolog a papírforma, és más a bizonyítás.

29 fotó

Amikor annak idején kitalálták, hogy mennek egy mért kört a Nürburgringen (amihez nem igazán kellett képzelőerő, hiszen ennél fontosabb és általánosan elfogadottabb mérce nem létezik a sportos autók világában), hét percnél gyorsabb köridőt vizionáltak. Merész célok, hiszen a versenypálya történetében korábban csak öt szériaautónak sikerült 6-ossal kezdődő kört futnia itt.

Íme, a leggyorsabb amerikai autó a világon 6

De persze megcsinálták: a Mustang GT3-as versenyautóból visszafejlesztett GTD hivatalosan 6 perc 57,685 másodperc alatt tette meg az északi nagy kört, és ezzel a világtörténelem ötödik leggyorsabb szériaautójának számít.

A rekordban fontos szerepet játszottak azok a komponensek, amelyeket azért kaphatott meg az autó, mert nem kötik motorsportszabálykönyvek. Ilyenek a karbon-kerámia fékek, az aktív aerodinamikai csomag, a kompresszor vagy a félig aktív felfüggesztés. A szénszálas karosszéria a GT3-as versenyautó öröksége.

Íme, a leggyorsabb amerikai autó a világon 7

A Nürburgringen rekordot döntő  Mustang GTD teljes egészében szériaállapotú volt, extraként felszerelték azonban mindazokkal a tartozékokkal, amiket a Nürburgring ilyen kísérletekhez előír: ilyen a versenyülés, a bukókeret vagy az ötpontos biztonsági öv.

A rekordkísérletről készült filmet a későbbiekben adja ki a Ford, de egy rövidebb változatát alább már most megtekintheted.

a videó a hirdetés után indul
0 seconds of 6 minutes, 35 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
06:35
06:35