Miután idén első ízben ért el egyéni címet a rali-világbajnokságban, a TCR szériában pedig sokadik túraautó-trófeáját kaparintotta meg, a Hyundai magasabbra helyezi a lécet.
2026-tól a hosszú távú világbajnokságban (WEC), 2027-től pedig annak észak-amerikai párjában, az IMSA szériában indít két-két autót. A programot a Hyundai Motorsport GmbH felügyeli, de a csapatok nem a Hyundai, hanem a cégcsoport 2015-ben önállósított prémiummárkája, a Genesis színeiben állnak ki.
A frissen létrehozott Genesis Magma Racing az ugyancsak most bemutatott Genesis GMR-001 Hypercarból állít majd csatasorba kettőt-kettőt mindkét szériában.
Az LMDh géposztály szabályzatához igazodó autó műszaki részletei még nem ismertek; azokat a 2025-ös szezon során fogják finomra hangolni. Nagy meglepetésekre azonban felesleges számítani, hiszen az LMDh-ban minden autó ugyanazt a hibrid rendszert alkalmazza, a teljes rendszerteljesítmény nem haladhatja meg az 500 kW-ot (680 LE), a futóművet pedig négy beszállító készítheti a gyártóknak – a Hyundai (illetve a Genesis) az Orecát választotta.
Az autó dizájnját a Genesis európai stúdiójában fejlesztették Luc Donckerwolke formatervezési igazgató személyes felügyelete alatt.
A csapat a Genesis Magma Racing nevet vette fel, ami közvetlenül kapcsolódik ahhoz a Magma programhoz, amely a márka közúti sportmodelljeit fogja tömöríteni, bár egyelőre csak látványos tanulmányautókat mutathat fel. A márka Le Mans-i nevezésével azonban a folyamat vélhetően felgyorsul majd.